maanantai 23. toukokuuta 2011

zupp.

Hello folks!


Jos perjantai oli perseestä, niin loppuosa viikonlopustani oli sitten jostain aurinkoisemmasta ja tehokkaammasta paikasta. Vaikkapa sitten korvanlehdestä tai kyynärpäästä.
Lauantaina vein lapset kaupungille elokuviin. Kaupungille, jotta pääsisin sinne Hobby Pointiin. Se on mun mielestä paras askartelukauppa mitä on, siis perusaskarteluun, mutta asiakaspalvelussa niillä on TODELLA paljon opittavaa. Mulla ei ole ikinä sellasta oloa, että olisin sinne tervetullut. Ainakaan yläkertaan. Mutta niillä on niin paljon kaikkea kivaa, etten voi antaa palautetta jaloillani. Joten vikisen blogissani :)
Ostin jotain pientä (siis oikeastikin liian pientä) nukkekotisälää, lattiamateriaalia kaksosten tulevaan kotiin. Ja sitten meidän pitikin lähteä, kun se meni kiinni. Haettiin liput tennarista ja mentiin Kamppiin, haettiin Arnoldsilta donitsit (kaneli&sokeri on vegaaninen ja yksinkertaisuudessaan ihan tuhottoman hyvä!)

Leffa oli Rio, perushuono lasten elokuva. Lapset kyllä tykkäs, eikä kun Lassi tais sanoo, että se on mielestään liian vanha nauttimaan tollasista leffoista :)

Leffailun lisäksi leivoin ja tein erilaisia salaatteja, sunnuntain kuvauksia varten. Leivoin suklaa- ja verigreippikeksejä sekä töihin vietäväksi Vadelmaunelmia (teen niitä aika usein, ain asilloin kun pitää tehdä jotain takuuvarmaa ja  kuljetuksen kestävää), tein relissiä, kaalisalaattia, limonaadia, pastasalaattia, kikherne- ja härkäpapusnäkkejä täytettyjä patonkeja. Ja melkein kävi niin, että kuvaukset olis jääneet väliin, sillä kirsikkapuut olivatkin jo kukkansa pudottaneet, ja Hanamijuhlakin oli päättynyt ja kuvaaja-Samin kaverit puistosta lähteneet, mutta onneks sit kuitenkin päätettiin, että otetaan kuvat kuiteski.

There goes that paparazzi again!

Syötiin hyvin, jopa vieraat lapset olivat ihan tyytyväisiä tarjoiluihin! Kuvausten jälkeen jäätiin Pinzan kanssa kuvaamaan meidän nukkeja :)  

Playing with my dolls

Tässä Pinjan Lala.
031

Girls on a picnic

Sain myös Ekolon 35 hedelmäpussia uudelleen nauhoitettua. Ja Bambille uuden mekonkin ompelin, ton mikä kuvassakin näkyy.

Eli oikein reipas olin. Kaikin puolin. Sunnuntai-aamulla ihan hetken ajan kävi semmoinen ajatus mielessä, että entäpä jos ei nousiskaan, kun on aivan liikaa isoja juttuja tehtävänä. Mutta se meni yhtä nopeasti ohi kuin oli tullutkin.

Tänään, melkein heti kun olin päässyt töihin, tuli Chrisiltä tekstiviesti: doll is here!!! Wohoo!!! Mutta mun piti odottaa koko helvetin päivä, että pääsisisn kotiin, uusia nukkeja katsastamaan. Töissä oli melko outoa, kun olin siellä vikaa päivää ja melko toimettomana. Mun tilalle tullut henkilö pärjää jo nyt vallan mainiosti ilman mua. Mitenköhän mä pärjään siellä uudessa paikassa? Mitenköhän mä edes löydän sinne?

Töiden jälkeen kuitenkin menin käymään Ekolossa, vein ne pussukat sinne :) Käykää hakemassa omanne! Kävin myös Viivoanissa. Viivoan on ehdottomasti paras itämaisia elintarvikkeita myyvä kauppa, jossa olen käynyt. Niillä on todella paljon kaikkea hauskaa ja erikoista. Sieltä menin vielä Asokaan, ostin riisipiirakoita (ehkä eka riisipiirakka kolmeen vuoteen!)ja possumunkin <3 Joku leipomo tekee niille vegaanisia herkkuja. Tuli ihan hassu olo, kun oli riisipiirakoita ja possumunkki pussissa.

Kotona en kerinyt edes aukasemaan molempia nukkepaketteja, kun piti lähteä nyrkkeilemään. Oli siinä joku episodi naapureidenkin kanssa, tai siis ei oikeastaan. Chris hoiti sen tyylikkäästi, minä en pystynyt edes menemään ovelle. Inhoan niitä. Muuttaispa ne pois. Jotain tyhmää, ja varmasti umpikieroa, asfalttijuttua niillä oli.

Tuleepa pitkä postaus. Mä olen oikeesti niin kaoottisessa tilassa, että hirvittää. Normaalisti mulla todellakin riittää aikaa saada asiani järjestykseen, mutta sillon kun pitää raahata helvetin ankkuria mukanaan (niinkuin nyt) en saa edes posteja avattua ja laitettua pois. Kaikki vaan kasaantuu, paperilappuja, pientä sälää on ihan joka puolella. Ja sitten kun mun pitäis oikeasti jotain tehdä alan ennemmin työstää jotain läjää, tai muuta siivousta kaipaavaa kohtaa kuin esim. vaikka ompelemaan. Mutta kuitenkin niin, ettei mistään tule valmista.

Moikka.

R

2 kommenttia:

  1. Ihana tämä blogi :) Rupesi muuten kiinnostamaan kun työjutuista puhut, että millä alalla oot töissä? :)

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia, Chrissie! Olen töissä isännöitsijätoimistossa. Tämä siksi, että isälläni oli vielä jonkin aika sitten isännöitsijätoimisto, johon minun oli luontevaa mennä töihin, vaikken mikään toimistoihminen ollutkaan. Siitä nyt nyt kohta kahdeksan vuotta, enkä mä uskalla lähteä pois. Eikä se tässä kohtaa fiksua oliskaan, kun ei miehellä ole töitä. Mutta kovasti toivoisin, että luovuudella voisin joskus itseni ja perheeni elättää.

    ♥ Raisa

    25. toukokuuta 2011 12.22

    VastaaPoista