torstai 14. helmikuuta 2013

Hauskaa Ystävänpäivää!! ja liikaa juttua kasveista

Hip hei! Vointi on jo paljon parempi! Eilenkin sain siivottua, en kuitenkaan vielä imuroitua. Se on ehkä kaikista kamalinta, ehkä jopa pahempaa kuin lattioiden pesu. Yleensä (aina) meillä ne hoitaakin C, kun se on niissä paljon parempi. Ja minä järkkään ja sievistelen.
Eilen oli silleen tomera siivouspäivä, että heitin yhden kasvin biojätteeseen, rikkinäisen (korjauskelvottoman, mutta oih! niin söpön) käsilaukun roskiin ja sit järkeistin kukkajuttuja muutenkin vähän. Mua ärsyttää kasvit. Siis onhan ne kivoja, elävöitää huonetta jne. mutta se hoito, jota ilman ne sitten kuihtuu, pudottelee lehtiä ja ruskistuu. Sit vielä kaikki mun kasvit on alkuperältään jotain hylkiöitä. Paitsi um...en nt millään saa päähäni mikä sen nimi olis, sellainen iso lehtinen. Sen otin matkaani kun muutin 19v. pois kotoa. Se on ollut mulla siis jo melkein uh. 20 vuotta. Ja sen poikasia on täällä kans, ehkä kyllä enää vaan yksi kappale. Sitten on työpaikan joulukoriasetelmasta kiinanruusu, joka aina talvella meinaa heittää veivinsä. En tiedä mikä sitä riivaa. menis pois. Ja sit on ties kuinka monta (kolme) bambua, joiden alkuperä on kukkakimppu, jonka olen saanut joitakin vuosia sitten. Siihen oli tökätty niitä bambunvarsia, jotka alkoi sitten kasvattamaan juuria, joten tökkäsin ne multaan. Pari kertaa olen leikannut niitä ja juurruttanut ne katkotut osat ja nyt nekin on täällä. Sit oli kaks töistä saatua orkideaa, joista toinen meni eilen biojätteeseen, kun se oli niin *jotain*. Se toinen aika ajoin kukkii kauniisti, nyt on ollut piiiitkään kukkimatta, kun Kenai riehuessaan heitti sen liian monta kertaa lattialle. Peikonlehti! Jos se on joku kasvi, niin sitte veikkaan että se mun eka kasvi olis peikonlehti.

Tajusin, etten eilen ole puhunut kenellekään muulle kuin koirille ja Hyrrälle. C ei siis soittanut eilen :( Eikä luonnollisesti kukaan muukaan, mä olen vähän pimennossa täällä :( Nyyh. Oikeesti. Sen takia olen eilen vähän liiankin aktiiviseti roikkunut facebookissa. Saadakseni jotain kontaktia. Ja etäbilsan maikallekin lähetin liian kummallisen viestin. Oi joi. No, onneks lapset tulee tänään ja siippa huomenna! Ja minä olen kovaa vauhtia tervehtymässä. Ja joskus lähitulevaisuudessa olen saamassa pikkuveljeltä uuden (käytetyn) puhelimen tämän nykyisen toimimattoman rakkineen tilalle.

Olen viime aikoina vähän ollut huolissani siitä, kun asiat tuntuvat käymään ahtaammiksi ja vaatteet kutistuvat pesussa. Ja vartaloon on ilmestynyt sellaista pehmeyttä, joka ei sinne oikeastaan kuuluisi. Tänään kaivoin vaa'an esiin. Niin, ja siis punnitsin itseni.




--------------------------------järkytys---------------------------------------------------------------------------







Eilen katsoin vain yhden huono elokuvan ja sit kun teki mieli alkaa katsomaan uutta, päätinkin että luen kirjaa!!! Oikeaa kirjaa, jossa on tarina ja päähenkilö ja sivujuoni ja kaikki! Lainasin kirjastosta Ludvik 14. kertovan kirjan. Toivoin, että se olis jollain lailla liittynyt Marie Antoinetteen, muttei liity. Pari sukupolvea liian aikaisin. Damn! Ja sit meninkin aikaisin nukkumaan. Eilen myös aloin lukemaan uusia bilsan ja kemian kirjoja. Kemian eka kappale käsitteli sitä, kuinka tulevia kappaleita tulisi opiskella. Siis niinko ohjeita siihen. Se vaikutti ihan järkyttävän vaikeelta! Aivan lannistavaa taas. Bilsa oli ok, ja sit tajusin mennä katsomaan jostain nettijutusta kurssin kulusta ja mulla on väärä kirja, mutta tälläkin pärjää, mutta kokeeseen ei tule ensimmäistä kappaletta. Ei siinä että mä niin kauheesti koetta varten opiskeliskaan, mutta silti. Ja sit sieltä nettijutusta en hittosoikoon saanut yhtään selville, et mitä mun nyt pitäis tehdä. Siitä laitoinkin sille opelle sitten viestiä.


Mulla on hassu kuva Kenaista. Tai itse kuvassa ei ole mitään hassua, mutta jos mä kerron, että mä petasin sängyn, niin se tekee kuvasta hassun. Napsu tykkää tehdä noita pesiä, mutta koskaan aiemmin se ei ole saanut peittoa noin tehokkaasti pois. Se ei siis tyydy nukkemaan meidän sängyn päällä, sen täytyy päästä sisälle. (tää toimis paremmin englanniksi, on the bed, in the bed).
Ollaan lenkkeilty koirien kanssa paljon, se mukavasti rytmittää päivää. Vaikkakin en tykkää ulkoiluttaa kahta koiraa samaan aikaan. Tai siis yksinäni. Menen niiden hihnojen kanssa koko ajan solmuun ja sit jos on vielä kakkapussit kädessä niin olen ihan jumissa. Ja talvella on vielä niin hutera olokin, siis kun on liukasta. Pelkään että tulee muita koiria vastaan kapealla väylällä. No, onneks C tulee huomenna! Kaksi on niin paljon mukavampi ulkoilla!

Tää on muuten ollut oikein hyvä viikko parisuhteellekin. Tosissaan osaa toista arvostaa ihan erilailla, kun jotuu hetken olemaan erossa. Kyllä mä myönnän, että mulla oli aivan ihanaa ekat päivät, kun olin ihan yksinäni. Ja ist tulin kipeeks, eikä se ollut enää yhtään kivaa.

Mun on ihan pakko mennä vaihtamaan paita. Olen tätä käyttänyt viimeksi joskus kesällä, ainkain kaksi kiloa sitten ja tää on tukalan tiukka! Samperi soikoon. Todella ärsyttävää. Sitä ennen vielä aamiaisastioistani. ------------------------------>
En ole yhtään lapsellinen!! Kulho ja lusikka ovat oikein tärkeitä, ne on mielellään saatava joka aamu (jos en saa niin ei ole tulossa hyvä päivä), mukilla ei niin väliä, kunhan se on kuitenkin joku minun mukeistani (blythe, hello kitty tai histamiini).

Pihalla oleva kottarainen yrittää viestittää jotain, ehkä se haluaisi jakaa jotain tärkeää blogini lukijoiden kanssa, mutten ymmärrä mitä se sanoo.

Eipä sitten muuta tällä kertaa! Menkää nauttimaan ystävistänne!!

xoxo,














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti