tiistai 29. marraskuuta 2011

Kuvottaa

Mulla on varmaan työpahoinvointia. Tai ehkä mulla olikin vaan nälkä. Eilen oli hassu päivä, odotettavissa oli jotain seliseliselittelyä työpaikalla ja mä ajattelin, etten selviä siitä kunnialla "omin avuin" joten otin jeesiä lääkäritädin määräämistä napeista. Mitään selvittelyä ei sit tullutkaan, sellasta jäätävää kylmyyttä vaan, mä otin kaiken vastaan hyvin raukeana, leppoisana jopa. Täytyy useamminkin muistaa, että pystyn luonteeni äkäisintä särmää tilapäisesti hiomaan lääketieteen avulla.

Varoitus: Mulla ei taaskaan ole mitään asiaa.

Kotona innostuin askartelemaan oikein toden teolla! Oikeesti niin, että mulla oli yhdentoista aikoihin selkä ihan super kipee ja ihan kaikki paikat glitterissä. Seisaaltaan touhusin, kun en malttanut istua. Pari kolme tuntia vierähti ihan huomaamatta. Mutta ette usko kuin hienoja juttuja tuli! Voitte Eettisille Joulumarkkinoille niitä tulla ihastelemaan ja ostamaan, tiätty!

Tein vielä yhden tilauksen, kaikkia vegaanisia herkkuja tilasin. Jouluksi. Olen tekemässä meille periamerikkalaiseen tyyliin joulusukat ja niihin pitää hankkia kaikkia käytännöllisiä ja pieniä lahjoja. Esim. hammastahnaa lapsille ja dödöä siipalle.

Mä kerroin silloin siitä Animalian jäsentenhankinta koulutuksesta, jossa olin. (vähän niin kuin vahingossa) Siellä tuli ilmi, että Animalialla on oikeesti tosi vähän jäseniä! Oliskohan se ollut jotain 6 000 tai sinnepäin. Jotenkin ihan kuumottavan vähän, kun se on kuitenkin eläinsuojelujärjestöistä suurin ja kaunein. Mä veikkaan, et osa syy on siinä, et massat mieltää sen edelleen "kettutyttö" järjestöksi, tai sellaseksi jotenkin anarkistiseksi toiminnaksi, ettei halua olla mukana, vaikka "eläimistä tykkääkin" ja asiaa vähän enemmän tuntevat kokevat Animalian "rauhallisuuden" liian passiiviseksi ja turhauttavaksi. Animaliahan siis on enemmänkin puutarhatätien järjestö (tämä siis positiivisessa merkityksessä), jossa auttamisen halua pääsee paremmin purkamaan niissä vapaaehtoisryhmissä, kuten esim. aluejärjestöissä tai Koiraryhmässä. Kaikki reippaasti liittymään. Animalian jäsenkortilla saa alennusta mm. Pinkkikseltä, Ekolosta, Ruohonjuuresta, Ivana Helsingistä (oliko sen liikkeen nimi toi?) ja Backstreetiltä. Tämän lisäksi saa jäsenlehden 4 x vuodessa ja voi olla mukana järjestämässä hienoja tempauksia ja vaikka tavata julkkiksia ;). Mitä Animalia sitten hyötyy jäsenistään? No tietenkin se rahallinen tuki, mitä yhdestä jäsenmaksusta saa, mutta lisäksi saa enemmän painoarvoa asialleen. Ja mahdollisesti passiivisesta jäsenestä joskus kuoriutuu innokas aktiivi, niinkuin esim. minusta :)

Ilmeisesti joulun läheisyys on taas iloisesti vilkastuttanut Pinkkiksen myyntejä Madeby:ssa! Jee! Niin mukavaa. Hitto, ihan kauheesti hommia ennen viikonlopun myyjäisiä.

Nyt takaisin töihin! Älkää nukahtako! Ai nii, sain tehtäväksi listata poneja, joita haluaisin joululahjaksi! :D

♥ Raisa

Nicky in Mimi's fab gown (I made that :) )

jk. Kun molemmat myyjäiset on ohi aion minä laiskotella tai ainakin keskittyä sellaisiin asioihin, joita minun ei pidä tehdä :) Leikkiä nukeilla, askarrella, jatkaa kirjontatöitä! tehdä nukenvaatteita.

make way for the princess

_MG_9270

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti