torstai 15. maaliskuuta 2012


Heipp-o!



Ei mitään askaa. Olen iltaisin skräpännyt, vaikkei se kauheasti ole jaksanut innostaakaan. Saanpahan ainakin jotain tehtyä. Ja on se siis ihan hauskaa, mutta puuttuu semmonen tekemisen palo. Edelleen teen siis sitä Pinjan ja mun Tokion reissua, siinä on paljon tekemistä.

Sain taas yhden teen käytettyä loppuun ja omenahillopurkkejakaan ei ole enää kuin kaksi. Mansikka- ja mustikkahilloa on aika paljon, mutta uskon, että nekin tulee ennen seuraavaa satoa syötyä. Joka tapauksessa teen loppuun juomisesta tuli hyvä olo J Reagointini siihen kertoo ehkä jotain siitä, millaisessa tuhlailevassa perheessä olen kasvanut: meillä oli kotona useampia pakastimia, joihin ostettiin parasta ennen päiväyksensä ohittaneita tuotteita, kuvitellen, että pakkasessa ne säilyis ikuisuuden. Mä joskus löysin jonkun juuston joka oli yli kymmenen vuotta vanha ja kun halusin heittää sen pois mulle suututtiin. Ja meidän jääkaapissa oli AINA jotain pilaantunutta ja muutenkin se oli aina ihan tupaten täynnä ja jotain valunut niille lasisille tasoille. Eikä me saatu siivota sitä, tai siis heittää mitään pois. Ehkä mun vanhemmat olikin jotain tutkijoita, jotka tutki erilaisia homesieniä…pointti siis se, että olen kasvanut kodissa, jossa uutta ostettiin vaikka vanhatkin oli käyttämättä, kaikki vaan tungettiin kaappeihin… ja nyt siis iloitsen siitä, että jotain oikeasti käytetään loppuun J



Töissä on kamala kiire, stressaa kauheesti, että olenko nyt varmasti tehnyt kaiken mitä pitkin, ettei vaan tulis sanomista. Ja sitä tulee joka tapauksessa. -------------------------------------------------



Kaaos on taas tullut kylään. Yritän epätoivoisesti etsiä asioita, jotka ei kuulu meille vaan kirppikselle, mutten raaski luopua mistään, vaikka kaikkea onkin niin kauheesti. Haluaisin pistää ne ei-niin-tärkeät -ponit pois, mutten millään raaski! Mähän en enää siis kerään muita kuin niitä poneja, jotka muistan lapsuudesta. (Merihevosponeista en muista mitä mulla oli, niistä kaikki käy). Mutta aiemmin ostin kaikki mitä edullisesti käsiini sain. Nyt ne vaan lojuu jossain korissa, tai ainakin ne jotka ei mahtuneet portaikoin pilvihyllyille. Tärkeät ponit on makkarissa, pilvihyllyillä. Kaks alinta hyllyä on kyllä tyhjennetty rumasti kirjahyllyyn kirjojen päälle turvaan, Kenai toisen niistä hyllyistä jo rikkoi, onneks jätti ponit rauhaan. Nii, mutta sitä roinaa on taas ihan kasoiksi asti. Tosi ärsyttävää. Eikä mua tarpeeksi hotsita käyttää aikaa siihen karsimiseen. Kun ei mua mikään muukaan oikein innosta. Onneks on kohta se loma. Ens viikolla vaan kaks päivää töissä, kun loput kolme oon kurssilla. Ihq.



Tänään tuli tili J Visaa on maksettavana enää vaivaset 7 ja puol sataa! Marraskuussa oli n. 3250 (oli iloisesti mennyt yli luottorajan). Ihan kiitettävästi olen saanut sitä kutistettua! En ole vielä kaikkia säästöjä siirrellyt omille tileilleen, teen sen ehkä vasta huomenna. Tosi kiusallista, mutta tämän kuun hyväntekeväisyys jää ihan minimiin. Mä postaan siitäkin varmaan sitte huomenna. Toisaalta voisin kyllä Paypalin kautta laittaa vaikka sinne pupupaikkaan ja sappikarhuille, niin ne rahat ei poistu mun tililtä, ainoastaan luottokortin saldo kasvaa. Ja se ei sinäänsä haittaa, kun siellä on muutakin maksettavaa vielä. Täytyypä miettiä. Olisko kenelläkään muuten suositella joitain hyväntekeväisyyskohteita? Mä mielelläni ottaisin joitain uusia mun listoille, jos vaan on sellasia, joista mä itse lämpeen.

Pyöräily on ihanaa kun on näin hieno ilma! Paitsi, että eilenkin ajoin tulvivalle jalkakäytävälle ja paniikissa pistin molemmat jalkani sinne jäiseen veteen.



Lapset on isällään, joten meillä syödään popcornia päivälliseksi. Oli meillä kyllä muutakin ;)

 Säästövinkki: Tee kaalilaatikkoa!

♥ Raisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti