tiistai 5. heinäkuuta 2011

Ahomansikoita

Heräsin (nähtyäni "tuhmaa" unta) ajoissa, varmaan jo tokalla torkulla, joten pääsin töihinkin lähtemään ajoissa, joten oli aikaa poimia ahomansikoita mysliini. Ihanaa aloittaa päivä syömällä kesää!!

Eilen poljin Vihdintietä Varistoon, meni aika kauan kun jotain kikkailin ja olin vähemmän reippaalla tuulella. Mutta mukavaa se oli silti. Pyöräily on oikeesti niin mun juttu! :) Hyödyllinen niin monella tapaa! Liikunta, transportaatio (pöljä sana, mut ihan sama), ekologisuus, edukkuus, hauskuus, hermot ei mene siihen malliin kuin autoillessa, voi pysähtyä poimimaan marjoja, näkee marjoja ja paljon muuta, pääsee suht sukkelaan. Melko täydellistä. Paitsi silloin kun ajokelit ei ole niin mukavat kuin ne esim. nyt on. Kerran ajoin kaatosateessa tosi ruuhkasen tien viertä, missä autot mateli ja minä vaan suhahdin niiden ohi. Vahingoniloisena naureskelin niille peltilaatikoissaan jököttäville palleroille, kunnes tajusin, et jos joku jollekin nauraa, niin se on kyllä ne jotka mulle nauraa, koska minä olin läpimärkä ja kylmissäni ja ne kuivina lämpimissä autoissaan...mutta kuivalla kelillä on ihanaa kiitää autojen ohi :)

Sinellissä en saanut juuri mitään aikaseks, ainakaan noin niinku skräppäämisen saralla, mutta kuvia otin ja kauppaa kiersin, kun olisin niin halunnut jotain ostaa. Onneks siellä ei ollut mitään ihmeellistä, niin ei tarvinnut juurikaan ostoksia tehdä. Mutta mulla oli kyllä edelliset ostokset maksamatta...täytyy taas yrittää jotain kikkailla, että pystyn laskuni maksamaan. Joudun ottamaan Seikkailu -säästöistäni :( Mutta toisaalta, eksä ei ole maksanut elatusmaksuja ajallaan.

Aloin tekemään albumia, joka on siiven muotoinen. Maalasin siitä kannet, ja siihen meni kamalasti aikaa. Liimasin parit paperitkin, ja kimalleliimoitin ne kannet. Mutta muuta en sitte tehnyt. Paitsi nämä :)

Vicky in a sea of balls :)

Vicky trying to blend in, so she wouldn't have to go home

Vicky hiding

IMG_8622

Seura oli ihanaa, mutta vähäistä. Meitä oli vaan kolme ja ope. Tuulan (ope) kannalta aina ikävää, jos meitä on niin vähän :( Mutta kesä on aika hiljasta aikaa, kun kaikki on kaikkialla...

Eilen tilasin (kirjostinko tästä jo??) Mimille, eli sille tytölle jota olen kustomoimassa, uudet silmät! Sitten olen kovasti yrittänyt etsiä "meikki" materiaalia, ope kehoitti käyttämään oikeita meikkejä, mut en mä kyllä ole ihan vakuuttunut...katsotaan nyt. Lisää surffausta, niin eiköhän se sillä selviä. AInakin mä nyt osaisin tehdä pisamia. Ne ei kyllä ehkä Mimin tulevaan tyyliin mene. Mutta Bambille kyllä.

Illalla kun tulin kotiin (polkemista päivän aikana n. 40 km!) oli kaksi pakettia odottamassa! Niitä tilaamiani poneja!!
Newest additions to my herd

Vielä on viisi ponia tulematta! Chrisin pitää tehdä mulle pari hyllyä lisää.

Eilen katottiin yks jakso vielä Madmeniä, meillä taitaa olla pari vielä jäljellä. Se tulee jäämään jotenkin taas niin kuumottavaan kohtaan...nyt jo tietää sen. Meillä on muuten siis amerikkalainen dvd, jota meidän soitin kyllä pyörittää, koska minä Koodaaja-Kettunen olen koodannut soittamaan kaikkia maakoodeja :) Mutta tässä ei siis ole suomenkielistä tekstitystä, englantilainen vaan huonokuulosille. Se Madmenin kieli ei ole ihan sitä englantia mihin meikkis on tottunut, välillä aina saa sitten kysyä Chrisiltä, että mitä hittoo tässä nyt tapahtuu.

Tänään töistä kirjastoon, mulla on todella paljon varattuja kirjoja ja leffoja! Ihanaa! Osa vaikutti ihan helmiltä! Kotimatkalla saatan kyllä pysähtyä poimimaan lisää mansikoita :)

Kerroinko jo, että luin sen "Moneyless Man" kirjan, kerto brittimiehen täysin rahattomasta vuodesta? Oikein hyvä, suosittelen sellasille, joita ei haittaa kirjan kieli (englanti). Se oli hyvin helppolukuista, eli ei britti-englantia (joka on mun mielestä tosi kummaa), vaan sellasta tavallista.

Yks juttu vielä, joka on ihan irrallaan kyllä kaikesta. Ehkä vois ajatella jotenkin olevan kytköksissä tohon em. kirjaan. Asioiden hinnasta...käsitöistä saa usein maksaa enemmän kuin teollisista tuotteista, luomu on kalliimpaa kuin epäluomu jne. Tämä johtuu hyvin pitkälti öljyn hinnasta/käytöstä. Öljy, jota me tavallaan ryövätään meidän lapsilta on xxx määrä energiaa, joka vastaa samaa määrää xxx ihmistyövoimaa. Jos vaikka ajatellaan ruohonleikkureita...semmonen istuttava malli ajaa päivässä melkosen pläntin nurmikkoa, ja siihen tarvitaan vaan yksi ihminen ja tietty määrä bensaa (joka tehdään just siitä öljystä, joka me ollaan pian pumpattu tyhjiin - mitä sitte tapahtuu? Eikö sillä öljyllä ole jokin tarkoitus? Tehtävä?) kun taas jos saman pläntin ajaiskin sellasella työnnettävällä, lihaskäyttöisellä leikkurilla, tarvittais joko paljon enemmän ihmisiä tai paljon enemmän aikaa. Yksinkertaistettuna aina kun me ostetaan jotain "halpaa" me ryövätään meidän lapsilta (siis tulevaisuudesta).

Mä olen tosi paljon miettinyt (tähän heti alkuun täytyy myöntää, että tuloksetta) mikä saa meidät ostamaan. Mikä se on se vipu tai nappula, minkä teollisuus/mainostajata/kuka? on meissä keksineet ja toimillaan aktivoineet, että me halutaan niin kovasti uusia juttuja? Minäkin, joka tosi pitkälle tiedostan näitä juttuja (olen melko analyyttinen, lääkärikin sanonut, ettei mun tarvitsis analysoida niin paljoa ;) ) olen ihan kamala mitä tulee kohtuullisuuteen ja jonkinlaiseen pidättyväisyyteen. Onneks tykkään niin paljon kirppareista ja käytetyistä tavaroista, koska muuten olisin vielä kamalampi, jos ostaisin vastaavalla vimmalla uutta tavaraa.
Miten sen vimman sais poiskytkettyä?

Ai nii, vitsi! Eilen soitti isä kun olin skräppäämässä. Se kysy, että koska tulen autoa hakemaan, se on korjattu ja katsastettu! Onko maailman paras isä!!!

Äitinkin kanssa juttelin. Se on tehnyt ainakin viisi hattua ja yhden neuletakin tytöille!! Vitsi kun osaisin itsekin virkata! Mun täytyy nyt kyllä mennä!

Kiitos ajastasi!! Hauskaa kaikkea!

♥ Raisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti