tiistai 13. heinäkuuta 2010

Liikuttavaa

Mä en tykkää liikunnasta. Tai siis mä, tai siis niin...mmm...joo, mä en tykkää liikunnasta. Mä tykkään liikkua, juksemisestakin nautin. Mutta en kestä liikuntaa. Kauheeta ajanhukkaa. Mutta nyt mä olen keksinyt loistoidean!! Mä poljen mun hienolla pyörällä töihin n. 17 km matkan! Tunti siinä menee ja matkaan mahtuu monta ylä- ja alamäkeä. Eilen poljin ekaa kertaa ja se meni oikein hienosti. Puhuinko mä tästä jo? Taisin puhua. Munhan piti mennä kirppikselle kotimatkalla. No joo, kävin kahdella kirppiksellä, eikä niissä ollut mitään kivaa. Lisäksi kävin kirjastossa hakemassa kaks varaamaani kirjaa ja sit muita kirjoja ja lehtiä. Kotimatka ei tuntunut missään, kun se oli noin pätkitty.

Kokattiin quinoaa, lehtikaalia ja valkosipulikastiketta. LEhtikaalin syömisen olen opetellut vasta ihan hiljattain. Se on kyllä melkonen herkku. Suosittelen höyrytettynä jonkun maukkaan kastikkeen kera. Lapset ei kyllä varmaan tykkää! Tälle päivälle on suunnitelmissa parsakaalisosekeitto. Ehkä vois paahtaa jotain pähkinöitä sen seuraksi? Päivällä söin thaimaalaisessa tulisen vihreä curry-kookosmaito tofun. Todella hyvää. Söin kaiken tofun, riisiä ja kastiketta ihan vähän vaan, sillä siellä se paha piilee :)

Taisin joskus kertoa vähän, että mitä kerään. Mähän siis kerään ihan kauheasti kaikkea. Siis oikeesti. Yks minkä muistin vasta nyt on lämpömittarit. Ei mulla niitä montaa ole, yli tarpeiden kuitenkin ja jotenkin se on musta keräämistä. Kerääminen on kivaa.

Olen myös tykästynyt siihen sellaseen itävaltalais-maaseutuhömppään.

Nukuin viime yönä ihan turkasesti! Menin hyvissä ajoin nukkumaan, kun väsytti niin kovasti. Ja nukuin n. yhdeksän tuntia! Ja silti oli väsynyt herätessä. Mutta se johtu varmaan siitä pyöräilystä.

Ai nii. Mä tykkään ihan kybällä suolasesta ja rasvasesta. (ja makeesta ja rasvasesta) Sipsit on mun pahimpia vihollisia. (taisin tästäkin puhua jo?) Popcornista tykkään myös tosi paljon, ja useammin meillä poppareita syödään kuin sipsejä. Eilen chris oli tehnyt niitä ja tarjos mulle loput. Ne oli vähän jo vettyneitä, tai siis kostuneita ja sitä kautta sitte vähän sitkeitä eikä ollenkaan niin hyviä kuin vasta popattuina. Tarpeeks suolaa niin ei sitä sitte huomannut. Mutta! Minä söin pari kourallista ja heitin loput biojätteeseen! Mikä valtava itsekuri minulla onkaan ;) Sipseillä en pystyis kyllä samaan.

Vähän jännittää, että miten sitte hääjuhlan jälkeen käy tällä uudistuneelle varrelle. Kieltäydyn tästä kasvamaan! Mutta se ylläpito on niin haastavaa. Ja mua pelottaa, että sitte kun alkaa lisäämään syömisiään ni se räjähtää käsiin ja yks kaks yllättäen olen sama vanha plösö kuin ennenkin. Tai vielä pahempaa. Oikeesti mä yritän olla puhumatta näistä laihdutusjutuista! Sorry!

Tilasin tänään t-paidan ja pitkähihasen. Kun ei ollut parempaakaan tekemistä. Chris sanoi, että kotona on kaksi pakettia. Toinen on varmasti kaukolaukaisin mun kameraan. Epäilen sen toimimista, sillä se maksoi postikuluineen euron verran...

Ai nii! Tänään näin jotain melko törkeetä. Pysäkillä oli joku nuori nainen hellemekossa ja sillä oli ikävästi jäänyt helma bikinien/pikkareiden väliin, niin että sen peppu oli kiusallisesti näkyvillä. Ja vittu kukaan ei sanonut sille mitään! Siinä oli kaksi muutakin naista ja ne vaan katto. Joku nuori pelle siihen tuli sitä sitten ihailemaan, se kumarteli sille tyttöparalle ja taputteli omaa pyllyään, muttei sitten viittinyt kertoa, että sen pakarat on kaiken kansan katseltavana. Mä jo meinasin itse lähteä toimistolta, mutta sitte tuli se ratikka ja vei tytön mennessään. Mut hitto, ihan oikesti - siinä oli yhteensä 5 ihmistä kattelemassa sitä, eikä kukaan sanonut mitään! Tai sitte ne sano, mutta tyttö ei halunnut korjata asiaa vaan nautti saamastaa huomiosta...

Mutta te, rakkaat lukijani (kaikki yhdeksän kappaletta, joista ainakin kolme taitaa olla englanninkielisiä ja näin ollen ei ymmärrä kirjoituksistani yhtään mitään...) sanokaa jos näette jotain vastaavaa. Se olis melko kohteliasta.

Mun työpisteessä lämpötila on tällä hetkellä 32 astetta. Et silleen. Nyt sitte pitäis polkea takas kotiin. Vitsi kun on niin kuuma, ettei kotonakaan oikein jaksa mitään. Tehdas on kuin pätsi!

Hei! Tässä linkki niihin uusiiin koruihin!! Eikö olekkin hauskoja! http://madeby.fi/artist/shop/Pinkkis/1

1 kommentti: