keskiviikko 29. toukokuuta 2013

Karvaset ponit ja muuta kivaa.

Kun mulle tehtiin tätä My Little Pony tatuointia niin siinä oli yks tosi hassu kohta. Tuli siis vaan yks aamu mieleeni tää. Niin, ekana valmistui ne ponit, ja sit kun alettiin tekeen niitä pilviä ja muita, niin se setä sheivas ihokarvat siitä tatuoitavalta alalta pois, mutta jätti ne ponit karvasiksi. Ne oli oikeesti ihan mielettömän söpön näköiset silloin. :) Yhtälaillahan ne on karvaisia vieläkin, muttei enää niin korostetusti, kun on koko käsi karvanen. Ponit on kyllä hienoja.

Mulla olis tänään ravitsemustieteen pääsykokeet. Ne alko 8 minuuttia sitten. No, onnea teille sinne vaan sitten. Musta tulee isona toivoton.

Maanantaina oli enkun puhekurssin koe. Onneks mä olen, kiitos miehen, melko luonteva enkuks puhuja, joten se meni ihan ok. Paitsi että kun piti omin sanoin kertoa joku genetiikka juttu, niin mä käänsin sen melkein sanasta sanaan...siitä varmaan melkoinen miinus. Sanakoe, johon olin lukenut!!! meni hyvin. Sain sen eilen, 27,5/30. Ja silti en saanut siitä ysiä parempaa numeroa. Melko tiukka arvostelu. Yleensä jos saan kokeesta ysin, joita olen ihan kiitettävän paljon kyllä nyt tuolla lukiossa saanut, niin mulle tulee sellanen olo, et oli tosi lepsu arvostelu ja/tai helpot kokeet. Mutta toi sanakoe oli kamalan vaikee, aiheina terveys/sairaus, liikenne ja rikollisuus. Opin mm. sanat tendoin, benign ja right-of-way. Olin C:lle ihan kiukkunen, kun se ei ole koskaan käyttänyt tota right-of-waytä (etuajo-oikeus) mun kuullen. Luulis, että tollasen olisin jo oppinut aikapäivää sitten. Mutta ei.

Kirppikseltä, melko lailla hieno!
Eilen oli sitten kemian koe. Tai ainakin niin minä luulin ja olin sitä kemiaakin sitten kerrannut. Mutta luokkaan päästyäni ihmettelin, et mitä hittoo psykologian maikka siellä on ja kans niitä psykan kurssin oppilaita. Ja ei helvetti, ne olikin sekoittaneet ne koepäivät ihan mullin mallin ja nyt olikin psykologina koe. Ja kas kummaa, taas oli kaikki muut siitä tietoisia paitsi minä. En ollut siis lukenut yhtään. En edes kurssin aikana. Ainoastaan tunnilla kuunnellut. Ensin varmaan viisi minuuttia vaan tuijotin sitä paperia ja yritin miettiä, että mitä nää sanat tarkoittaa. Ei ollut yhtään alkuainetta, jonka olisin tunnistanut, ei yhtään tasapainoitettavaa reaktioyhtälöä, ei mitään mihin olin valmistautunut. Voihan kökkö. Ja sit jostain ne asiat onneks alkoi virtaamaan päähäni. Ei se kyllä varmastikaan hyvin mennyt, kun ei ole oikein toi termistö hallussa, mutta eiköhän se läpi mene. Jolla ei kyl oikeesti ole mulle mitään merkitystä, kun en tarvii niitä suorituksia yhtään mihinkään. Ainoastaan hyvillä numeroilla on merkitystä, koska niillä voi sitten leijua. Kemian kokeeseen menen, jotta saisin kasin nostettua ysiin. En tiedä onnistuuko, kun se opettaja on niin nihkee. Tai no niin, minustahan se on kiinni :) Tämänpäiväisen kemian kokeen jälkeen on vielä äikän koe, ja siihen pitäis kans lukea, ja hitto siihen pitäis vielä lukea Kalevalasta joku runo. Plääh!!!Mutta niin, äikän lukeminen on paljon helpompaa, ja kokeessa pärjääminenkin todennäköisempää kuin kemia, mutta kun olen kemiaa jo lukenut eilistä varten niin ei sekään ole niin kauhean paha. Siis voiton puolella jo ollaan, äikän kokeen jälkeen alkaa hillitön loma! Taas innolla kasaan kirjoja, joita aion lukea vaikka kahteen kertaan, kunhan tästä koekurimuksesta ollaan päästy! Jes jes!
Ihan hirveen pitkiä pätkiä en pysty lukemaan kerralla, joten on tässä tullut muutakin tehtyä. Eilen tuli postissa tilaamani My sassy mum draamasarja. Siinä on kans tekstitykset vähän miten sattuu.Silti ihan hyvä. On hassua, että jakso jaksolta sen sarjan nimikin muuttuu. En enää muista mitä muita nimiä sillä oli, mutta sassy se sit seuraavassa jaksossa enää ollutkaan, olisko ollut crazy tms. Sentään Itadakimasu, joka sanotaan kun aletaan syömään, ei ollut käännetty I started running, niinko siinä Lazy housewife Hanassa...siinä oli myös nimet käännetty, yhden mihen nimi oli Lack of oil, se oli ilmeisesti yhden hoikan miehen nimi.

Japanilaisista tuli mieleeni, että varasin kirjastosta läjän japanilaisia muotilehtiä. Siis aikuisten muotilehtiä. En mitään goottilolita raamattuja. Vähän meidän Glorian tyylisiä lehtiä. Luulisin. En ole Gloriaa lukenut aikoihin, niin en ole ihan varma. Aika hemmetin tylsiä vaatteita ja kalliita kenkiä. Mut silti kiva niitä on katsella.

Tilasin kaksi askartelukirjaa, joissa huovutetaan kissankarvoista asioita! Mä olen niin kärvistellut huovutustuskissani, kun ei ole vegaanista villaa, jota huovuttaa. Älyämättä ollenkaan, että mullahan on kaksi karvakasaa, jotka pölisee huovutettavaa materiaalia! Wohoo!! Nyt harmittaa, että luovuin mun huovutusneulastani. No, ei auta muu kuin ostaa uusi! Enole ikinä edes kokeillut huovutusneulalla huvuttamista, nyt pääsen sit vihdoin ja viimein kokeilemaan. Kunhan ne kirjat nyt vaan tulis. Toivottavasti niissä on ne ohjeet tarpeekis selkeästi kuvattuna, kun ne on kuitenkin japaniksi kirjoitettu. Tilasin myös kolem muuta askartelukirjaa, sillä askartelukirjat on ihan parhaita. Ja innostavia. Innostusta täällä kaivataan!

Eipä sit kait muuta. Takaisin lukemaan (siis niitä huonoja tekstityksiä). On ollut yllättävän kivaa olla vähemmän koneella.

xoxo,
Raisa



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti