tiistai 2. heinäkuuta 2013

George Clooney halus nähdä mun nukketalon!

Woooot! George viime yönä vihjaili, ettei se ole vielä nähnyt mun nukketaloa. Tiedä sitten oliko sillä takaa-ajatuksia...Tollasesta unesta ei kyllä millään haluais herätä. Hitto kun olis saanut sinne vielä Ryan Goslinginkin. Oi joi.

Ehkä jotain parempaa ilmassa: kirjastosta monta hyvää, innostavaa kirjaa. Taaskaan ei kyllä yhtään romaania, tietokirjoja ja sit se elämänkerta. Sitä olen alkanut jo lukemaan, tietokirjoja ainoastaan silmäillyt. Mä en nyt muista olenko täällä "suomen puolella" kertonut, että olen pienimuotoisella laihdutuskuurilla. En tiedä miksi, mut se on musta jotenkin aina tosi noloa. Ehkä se, et enää en pysy hoikkana syömällä vaan vitusti karkkia ja sipsejä ja ihan mitä sattuu, niinko joskus nuorempana. Ehkä 30 oli se käännekohta. Lasten jälkeenkin vaan solahdin takaisin samoihin pieniin vaatteisiin. Nykyään saa "fatpantsejakin" nykiä, kun ei tosta noin vaan solahda yhtään mihinkään. Amerikassa huomasin, jossain juostessani, et mun selkä liikkuu. Se on ehkä mulla kaikista pahin merkki. Selässä on irtonaista massaa. Ei hyvä. Joten 3-4 kiloa pitäis saada pois. Mä tiedän laihdutuksesta kaiken, ja siltikin olen tosi huono siinä, ellen sitten satu innostumaan ja silloin olen ihan ykkönen. Ja sit se menee överiksi ja päättyy lopulta siihen, että nukun keittiön lattialla, ruokakaapin ovi auki, ettei olis liian pitkä matka syöpöttelemään.

No nyt mä olen kuitenkin kokonaisen viikon, eikä kun puolitoista! ollut "laihiksella" ja ekasta punnituksesta, jonka satuin tekemään johonkin tosi kuivaan, nesteettömään aikaan, sillä siitä paino on pahimmillaan noussut 800 grammaa. Tällä hetkellä on 100 g enemmän kuin aloittaessa, ja olen ihan aikuisten oikeesti liikkunut normaalia enemmän ja syönyt todella järkevästi ja herkkuja kohtuudella. Kun liikunta lisääntyy reippaasti, lisääntyy myös nälkäkin. Ja sitä en osaa kyllä kauheasti säädellä, tai siis kun viikonloppuna poljin yht. n. 50 kilsaa niin teki ihan älyttömästi mieli herkutella. Ja tulikin sitten keksejä syötyä aika lailla...

C:kin on samassa veneessä, sillä on pudotettavaa vaan paljon enemmän kuin mulla. Koitetaan tosiaan syödä herkkuja kohtuudella, pienentää vähän annoskokoja, joka sekin on hankalaa kun ollaan molemmat totuttu syömään niin, että napa paukkuu. Ja sit se liikunnan lisääminen kans. Ainakin mulla, kun liikun muuten niin vähän. Toivottavasti tää nyt onnistuu, en nimittäin kestä ajatusta, että olen verenluovutuskelpoinen! Musta se on kans sellainen jokamiehenvelvollisuus, josta voi ainoastaan pelastautua hankkimalla joku veriteitse tarttuva sairaus tai olemalla alle 50 kiloinen. Ja huomattavasti enemmän näistä kahdesta houkuttaa se pienikokoisuus.

Mut se siitä. Se ehkä siis jotenkin liittyi niihin tietokirjoihin, joita lainasin. Matkalla kirjastoon läytiin molemmilla matkan varrella olleilla kirppiksillä. Ennen kaikkea etsimässä uutta leivänpaahdinta, tai siis sellaista toaster ovenia, miksikä niitä nyt kutsutaan? Miniuuni? Meiltä hajos ja nyt tarttis uuden. Ekassa ei ollut mitään sinne päinkään, mutta hihii! löyisn nämä!
Washiteippejä, melkein ilmaiseksi. Normaalisti ainakin 3 €/kpl
Sweet talker -sokerikko. 2 €, ovh 30£ Hahahhahhaaa!

Pieniä teepannuja, yht. 2 €
Kerrankin lykästi tuolla, normaalisti ne on kyllä todella hintatietoisia. Siellä oli joku retrokattila 50 euroo ja lasten Armani-merkkinen pitkä t-paita 20 €. Toiselta kirppikseltä ostin My Melody tyynyliinan, se makso 2,5 €, aika kallis kyllä. En olis ostanut jos hitna olis ollut esillä. Siellä olis ollut toaster oven, mut makso kakskymppii. Ei sit viittitty ostaa. Ei ollut edes mikään hyvä merkki. Ja olishan joku huonompi merkki tosi nolo. Mitä naapuritkin ajattelis, jos ne tietäis. Ja se yks kyylä varmasti kyllä onkis sen selville.

Eilen sitten myös skräppäsin. Sain kaksi sivua valmiikis. Olen nyt kovasti sitä mieltä, että meinaan saada vuoden 2012 tehdyksi kotona. Olis se hienoo! Mulla ei ole kyllä sitte enää albumeita. Hitto, kun en tajunnut jenkeistä ostaa. Ebayssäkin eilen vietin pitkän tovin, melkein jo tilaten, mut sit jätin homman kuitenkin kesken. Ärsyttää olla pitkästynyt.

Tossa uuden vuoden sivussa noi säikeet on tehty ompelemalla. En muista, että olisin aiemmin ommellut skräppisivuihini. Oli hauskaa.

On hassua, ja vähän tylsääkin miten mun kaikki sivut tuppaa olemaan samanlaisia. Mut sit taas toisaalta, jos mä just tollasista sivuista tykkään, niin mikse sitten tehdä jotian muuta.

Mitä toivoisin saavani aikaiseksi tänään?
* hammaslääkärin valinta ja ajan varaus. Oon pitkittänyt tätä jo aika kauan.
* synttärisivut.
* ehkä jotain ompeluu?

Pinpula osti jenkeistä tollasen popcornijutun. Silä oli ihan hauska tehdä, mutta jätteen määrä oli melkoinen. Hitto, mitä tuhlausta. Siis ei tietenkään se, että yhden kerran tollasta kokeilee, mutta jos se on ihan normi tapa tehdä siellä popcornia ja niitä on kuinka monta sataa miljoonaa? (316)

Ehkä ollaan menossa vielä Tukholmaan tänä kesänä, ihan vaan kahdestaan. Olis aika kivaa, kun matkustaminen on niin kivaa. Vaikka en tiedä miten siihen laivailuun suhtautua. Enkä kyllä lentääkään haluaisi. Ihan sama.

Jotenkin haikeana lukee ihmisten postauksia siitä, kuinka ne on päässeet opiskelemaan jotain mitä ovat halunneetkin. Ei siinä, isosti onnea kaikille. Miksen mä hakenut mihinkään? No ehkä ihan hyvä juttu, niin voi keskittyä niihin kirjoituksiin. Niinku mä pystyisin keskittymään yhtään mihinkään. Ja vaikka mulla oli kuinka paljon aikaa lukea en lue siltikään.

Moi nyt, akkukin loppuu! (Odotan todella innolla sitä pinkkitukkaista nukkea! Pakko saada se!)

xoxo, Raisa

Dexteristä ehkä sit huomenna.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti