torstai 14. lokakuuta 2010

Japani


118_1886
Originally uploaded by Pinkkisfun
Tää on nyt täysin ennenaikaista, mutta haluan kertoa matkainnotuksestani! Ja muutenkin matkasuunnitelmista ja Japanin ihanuudesta.

(joku sano mulle just puhelimessa "kiitos, sä oot luksus". Tietäis vaan, että kuinka luksus olenkaan!)

Takas Japaniin! Olen käynyt siellä jo kolmesti aiemmin, eka kerta oli puhtaasti Hello Kitty matka, muistan miten mua oikein harmitti, ettei itse kiinnostanut itse Japani ja sen ihmeellinen kulttuuri pätkä vertaa.
Kitty and me in her bedroom!A kiss

Tokalla kerralla mulla oli sen aikainen paraskaveri mukana, ja myös roppakaupalla kiinnostusta japanilaisuuksia kohtaan. Käytiin Tokion lisäksi Hiroshimassa ja Kiotossa. Oli hienoa!
102_0267 100_0048
Ai nii, värjäsin mun hiukset punaseks just ennen tota matkaa, ja sen jälkeen ne on punasena pysyneet :)
IMG_4876

Ja toistaiseksi viimeisimmän reissun tein yksinään, joulukuussa 2007.
121_2130
Sillon lensin Osakaan, sieltä shinkansenilla suoraa Tokioon. Tokiossa muutamia päiviä ja sitte takas Osakaan ja siellä taas muutama päivä. Tykästyin Osakaan ihan täysillä. Tokiota lämminhenkisempi miljoonakaupunki.
121_2153

Mutta nyt olen siis viemässä 9 v. tyttäreni sinne. Yövytään, tai siis majottaudutaan samaisessa hotellissa, jossa olen aina ollut!
Suunnitelmissa on ainakin Puroland Puroland!! eli siis Hello Kitty teemapuisto :) Studio Ghibli Museoon on varattu jo päiväretki tai siis joku semmonen, niin että opas vie meidät. Kerran olen siellä käynyt ja sinne meno oli niin mutkikasta, etten yksin uskalla yrittää.
Tokyo Tower on tietty käytävä. Yritän etsiä mahdollisimman paljon nähtävää, että saisin poistettua painetta ostaa jotain. Tai siis toki sinne mennään myös ostoksille, mutta kun mulla se lähtee niin totaalisesti lapasesta, ettei se oikein sovi tähän mun maltilliseen ja ekohenkiseen kuluttamissuunnitelmaani. Apua! Olen joutunut maksamaan matkalaukun ylipainosta, postittamaan tavaroita kotiin ja jättämään vaatteita hotellille. Tällä kertaa aion ostella tavaroita joita oikeasti tarvitsen. Tai siis en aio ostaa ihan kaikkea mistä tykkään, koska Japanissa lähes kaikki tulee olemaan sellaista mistä tykkään.
Innolla kuitenkin odotan: kangaskauppoja, Ghibli Museon kauppaa, Sanrio (Hello Kitty & co.) kauppoja, San-x (Rilakkuma) kauppaa, ja Tokyo Hands -tavarataloa (tätä ehkä eniten!)

Hauskaa!

♥ Raisa

4 kommenttia:

  1. Apua, ihania noi jätti hello kityt! :o :D mäki haluun..

    VastaaPoista
  2. So when are you going? when is the next date?

    VastaaPoista
  3. At the end of February, that's when Pinja is having her winter vacation from school. We have all these great plans to do all these great things while we're there! Puroland, Studio Ghibli Museum, manicure (Pinja's first♥), Tokyo Tower, museums and toy stores ...can't wait!

    VastaaPoista
  4. OMG that sounds like so much fun. You are the best mom ever pumpkin!

    VastaaPoista