maanantai 24. lokakuuta 2011

Hirveesti taas kaikkee.

Viikonloput on kyllä niin kivoja! Yhtään en muista mitä perjantaina tehtiin, mutta ainakin me syötiin nachoja, kun oli kuulemma kansainvälinen nacho -päivä :) Muutenkin ajattelin vähän listata mitä me syödään, kun aina välillä törmää ihmettelyihin, mitä vegaanit syö, ja sit kun tosi herkästi jää pyörimään niihin samoihin ruokiin, niin ystävällisesti ajattelin raottaa meidän ruokalistaa, jotta muut vois saada siitä ideoita omiin listoihinsa. Aikoinaan näin paljon vaivaa listojeni kanssa, mulla oli vihko johon aina sunnuntaisin tein seuraavan viikon ruokalistan ja toiselle puolen vihkoa kauppalistan. Kirjoitin vihkoon myös mistä kirjasta ja miltä sivulta löytyy ohje ko. ruokaan. Se oli kyllä todella kätevää, mut jotenkin se on sit vaan jäänyt. On tosi rasittavaa, kun C jatkuvasti kyselee onko mulla ideoita päivälliseksi. Mä tietenkin säästän ideani omille vuoroilleni! Lasten kotona/isällään olo tietenkin vaikuttaa laitettavaan ruokaan. Harvemmin syödään "pelkkiä" salaatteja silloin kun ne ovat kotona. Ja esim. perunavelliä en laita jos lapset ei ole kotona, kun ne (ihan kuin mekin) tykkää siitä niin kovin. Thaimaalaista taas syödään paljon useammin keksenään kuin koko perheen voimia. Osittain myös ihan taloudellisista syistä. Ravintolaruoka on niin tyyristä.

Takas viikonloppuun. Lauantaina vietiin Kenai Hau-Mauhun. El.lääk. kertoi, että käytösongelmat ovat yksi yleisimpiä koiran lopetussyitä. Aika kauheeta. suurin osa käytösongelmista on kuitenkin ihmiset itsensä aiheuttamia. Toki poikkeuksia löytyy.
Me ei saatu tainnuttavaa lääkettä, jota mä olisin toivonut. Mutta Clomicalmilla kokeillaan uudestaan, ja jos se ei kahdessa viikossa ole tehonnut, otetaan käyttöön joku paniikkilääke, jota annetaan silloin kun ollaan lähössä kotoota pois. Muutenkin vähän uusia ohjeita saatiin, mutta enimmäkseen kaikki olikin jo tuttuja asioita. Mutta sitten Kenailta todettiin kaksi katkennutta hammasta, jotka vaatii hoitoa. Hampaat ovat katkenneet meillä oloa aikana, sillä käytiin melko pian Kenain tultua el.lääkärissä, eikä silloin ollut puhetta hammasongelmista. Eli se on todennäköisesti sitä häkkiä tuhotessaan rikkonut myös kaksi hammasta. Kertoo jotain siitä ahdistuksesta, joka sitä riivaa yksin ollessaan...

Saatiin uusi aika, hammaslääkäriin. Samalla ehkä kuvataan lonkat, ellei niitä edell. omistaja ole kuvauttanut.

Eläinlääkäristä, joka oli melko aikasin aamulla, mentiin pikaisesti kirjastoon. Löysin oikein mielenkiintoisen oloisen kirjan: "Marjoja ja maskaraa" Kaikki muut varmaan ovat jo lukeneet sen, mutta minä törmäsin siihen nyt vasta. Bestsellerinä siinä oli ainoastaan viikon laina, joten se meni kaiken muun edelle. Niille, jotka eivät kyseistä kirjaa ole lukeneet, tiedoksi että ko. kirja käsittelee aika pitkälti prosessoidun ruoan (ja kosmetiikan - mutta itse en ole vielä lukenut niin pitkälle) kummallisuutta. Siis kaikkia lisäaineita ja kaiken "hyvän" poistamista. Se on mielenkiintoisesti kirjoitettu. Kirjoittaja ei ole vegaani, mutta suosii mm. kauramaitoa lehmäntissimaidon sijaan, erinäisistä syistä. Paljon kiinnostavia juttuja ja lukuja. Suosittelen. Siitä meikkipuolesta en osaa sanoa vielä mitään.

Kotona puhkuin virtaa, joten aloin leipomaan. Leivoin sämpylöitä tuplasatsin, omenapiirakkaa omista omenoista ♥ sekä rhino-muffin muffinseja omasta kirjasta ♥
Spicey Muffins from MY Book ♥
Omenapiirakastakin olis kuva, mut jotenkaan se ei sit ollut niin kuvauksellinen. Todella hyvää kyllä oli. Ohje oli siitä juuri saamastani piirakkakirjasta. Helppo ja nopea tehdä. En käyttänyt granny smith omenoita niin kuin ohjeessa oli, vaan omia happamia omenoita.

Sit kello olikin jo iin paljon, että piti lähteä niihin allaskarkeloihin. Halli oli jo niin täynnä, ettei saatu pukukoppeja normaalipaikasta, vaan piti mennä alakertaan kuntosalin pukkareihin. Ei muuten mitään, mutta mä olin unohtanut toisen pyyhkeen kotiin, ja mulla oli mukana ainoastaan mun pieni punaiseksi värjäytynyt tukkapyyhkeeni. Eikä uimapukua. Ja pyyhe päällä piti siis loikkia alakerrasta vastaanottoaulan läpi oikeisiin pukuhuoneisiin ja sitä kautta suihkuun. Sain pakarani just ja just peitettyä. Todella kuumottavaa. Mut onneks se on pieni halli.
Suihkuttelin ja saunoin ja sit joku sano: "Moi". Tihrustin kauhuissani ilman silmälaseja ympärilleni, kunnes tajusin että edessäni seisoi ilkimullikana meidän naapuri. Siinä mä sitten yritin kovasti kiskoa mun välinpitämättömyysviittaa ympärilleni, onnistumatta siinä. Ehkä mä kuitenkin hämäsin naapuria, käyttäytymällä ihan niin kuin mulla (ja sillä) olis kaikki vaatteet päällä ja kaikki olis tosi cool.
Siinä me sitten juteltiin Pinkkiksestä, ja siitä kuinka hän olisi kiinnostunut ostamaan pussukoita joululahjoiksi. Nakkena keskellä suihkuhuonetta. Se oli ehdotomasti mun viikonlopun kummallisinta antia.
On jotenkin tosi hassua, miten alasti olo on tosi ok saunassa, mutta seinän takana, suihkuhuoneen puolella, varsinkin jos et ole suihkussa se on jo vähän kuumottavaa (siellä on hämärää ja yleensä istutaan seinää vasten. Kun taas laitettuasi uimapuvun tai pikkuiset bikinit päällesi voit kirmailla huoleti kaikkien nähden. Mutta jos oletkin uimapuvussasi vaikka siellä aulassa, niin se on jo 100 x kuumottavampaa.
Hassuja juttuja. Ja suomalaiset kuitenkin on vielä niin paljon vapautuneempia näissä asioissa kuin esim. amerikkalaiset.
Pinjan uidessa minä luin maskara-kirjaani. Hapsia ei saanut millään houkuteltua mukaan.
Oltiin kotona joskus seittemän jälkeen, eikä C ollut tietenkään tehnyt mitään ruokaa, koska ei ollut sen vuoro...hmm...
Minä paistoin sitten tofua ja syötiin hampurilaisia, käyttäen niitä minun aiemmin tekemiäni sämpylöitä. Lisäksi oli edamamea. Herkullista!
Dinner

Sunnuntaina tehtiin P:n kanssa kutsukortit meidän juhliin. Ei mitään erikoisen hienoa, mutta konkreettiset paperikutsut kuitenkin. Lassi ei halunnut kutsua luokaltaan ketään, kun mielestään kaikki on "liian vanhoja" tollasiin juhliin. Lassi on kuudennella. Lassilla on yks kaveri, joka asuu meidän lähellä ja on Lassia 2 (tai 3) vuotta nuorempi. Sen L kutsui, mutta hän ei kyseisenä ajankohtana pääse :(
Getting ready

Kutsujen jälkeen ripusteltiin koristeita! Se on niin hauskaa! Ihan kaikkia juttuja en kyllä löytänyt, mikä kismitti, mutta suurin osa kuitenkin on nyt paikoillaan. Piha, pikkuvessa (joka on kyllä ympärivuoden jonkin laisessa halloween asussa) ja kylmä eteinen ovat kaikista hienoimmat, muualla on vaan pikku ripaus halloweenia. Tässä kuvia.

Getting ready

Getting ready

Tän vessan käyttö on melko haastavaa nyt kun on kaikki noi ötökät liimattuna sinne, sillä siellä muutenkin on aika ajoin ISOja hämähäkkejä (ei lukkeja, vaan oikeasti isoja, ilkeitä hämiksiä), joita pitää vältellä. Mä tunnen kaikki seinien varjot ja muut, niin että tiedän nopealta vilkaisulta jos siellä on kutsumattomia vieraita, mutta nyt kun niitä on joka puolella, niin oon ihan sekaisin ja siellä saattaiskin olla oikea ötökkö ja mä en tajuais sitä ennen kuin on liian myöhäistä. Joskus on käynyt niin, että se hämis onkin ollut vastapäisessä seinässä, eli kun olet istahtanut alas, se hämähäkki onkin ihan siinä kasvojen edessä. Uuh...oonko kertonut, miten mulla on joskus ollut hämis kaulalla? Uh, tunsin joskus jotain häiritsevää liiketta kaulallani, sormillä sitten ärtyneenä heilautin sen pois, katsoin maahan ja siinä oli pöllämystynyt hämis, joka äkkiä virkos ja juoksi pois. Mä vieläkin muistan sen, miltä se tuntu mun sormissa, siis sormien välissä (älä kysy miten se on mahdoliista, että se olis ollut mun sormien välissä, jos vaan huitasen sen pois!), sillä se tuntu nallekarkilta! Se oli ihan kamalaa!

Getting ready

Getting ready

Jossain kohti mulla oli koko perhe jossain muualla, joten saaton pelata vähän Katamaria. ♥ Hauskaa! Sit C tuli ja sekin halus pelata. Se ei ole siis sitä aiemmin pelannut, ehkä kerran kokeillut. Eikä C muutenkaan ole kovasti innoissaan noista peleistä. Se oli mulla eksän jälkeen ihan ehdoton, ettei uusi mies ole peliaddikti. Nyt chris haluaa pelata Katamaria koko ajan...hmmm...

Katamarin jälkeen meinasin ensiks vaipua koomaan, mut sit se ärsytti, joten päätinkin tehdä toisen omenapiirakan ja lasagnea. Kokeilin reseptiä toisesta kirjasta, ei ollenkaan niin hyvä, vaikkakin tosi pitkälti samanlainen kuin eka piirakka. Tämän kanssa kyllä syötiin jäätelöä, joka lisäsi herkullisuutta. Lasagneen käytin itse kesällä keittämääni tomaattikastiketta :)

Illalla pelattiin Unoa ja katottiin chrisin kanssa huono elokuva, source code.

Aamulla en meinannut päästä sängystä ylös, mut sitte Risto pieras ja mun oli pakko nousta.

Ei kai muuta. Paitsi hehkutusta" Kaksi uutta lukijaa!!! Tervetuloa! ♥ Kaimakin vielä ♥ Toivottavasti viihdytte!

Kauheesti kaikkea kivaa teille kaikille! Kiitos kommenteista, mä vastakommentoin niitä ihan just!

♥ Raisa

Niin, siis ruoat oli nachot, kasvissosekeitto, tofupurilaiset, spagettia ja soijarouhekastiketta ja linssi-lasagnea.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti