tiistai 16. marraskuuta 2010

Pupuaskaa


Picture 1299
Originally uploaded by Pinkkisfun
Hyrrälle ja Sokerille kuuluu hyvää. Sokeri on edelleen hyvin arka, mutta kyllä se saattaa tulla välillä kattomaan mitä mulla on tarjolla, mutta herkästi se säpsähtää ja ryntää pois. Hyrrä taas on niin tomera ja tarmokas että! Se kaivelee jatkuvasti multalaatikossaan, levittelee lattialla niita multia hauskasti etujaloillaan, viskoo oksia ja sanomalehtiä, repii mattoja, puree mua reidestä, mutta Rhinon tapaa ei ole yhtään kiukkunen, mikä on tosi kivaa :)

Kuvista näette vähän niiden huonetta, joka on just noin sotkunen aina. Olen jo luovuttanut sen siistinä pitämisen kanssa, ne järjestää sen itse mieleisekseen kuitenkin heti kun mä oon lähtenyt niin pitäköön epäjärjestyksensä. Kyllä me tietty pissat ja kakat siivotaan, ja heinät, mutta multa ja maton riekaleet saa olla.
Seinät on laitettu uuteen uskoon ja osittain lattiakin. Siis pupujen toimesta.
Jollain tasolla mua hävettää näyttää tätä huonetta julkisesti, kun se on niin sotkunen ja ankee, mutta totuus on se, että pupuille se on ihanteellinen.

Meidän puput syö heinää, kuivattuja omenia, Genesis -pellettejä (ei testattu eläimillä), kuivattuja porkkanan naatteja, kuivattua leipää ja viikonloppusin tuorejuttuja.

Mun on ihan pakko kertoo, että mulla on pienenä ollut maailman pehmein kaniturkki. Ja mä muistan kuinka naapurin lapset oli ihmeissään, että miten mä voin sitä käyttää. Mun mielestä se vaan oli hienoin takki päällä maan. Anteeksi.

Oleellista pupupidossa: häkittömyys (häkit mitä oon nähnyt myytävän on ihan järkyttävän pieniä, suurimmatki!), hyvä ruoka ja tietty vesi (jyrsijän sekoitukset ei sovi kaneille), seura (miel. toinen kani johon tutustutettu kaikessa rauhassa sekä turvapaikka, eli joku mihin se pääsee halutessaan piiloon.

Jos pupuilu kiinnostaa ottakaa ehdottomasti yhteys ennemmin eläinsuojelujärjestöihin kuin lemmikauppaan!

♥ Raisa, Sokeri ja Hyrrä.

Kiitos Cirpalexin - menee jo paljon paremmin.

ai nii, toinen kuva! Picture 1296
Luin jostain, ja onhan se ihan järjelläkin pääteltävissä, että puput tykkäät putkista (=tunneleista) joten hommasin niille paljon pupun mentäviä putkia. Osan sain ilmaseksi, postikulujen hinnalla ja osa on biltemasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti