maanantai 23. heinäkuuta 2012

Huikea päivä kirpputorilla!

Eilen poljin yksinäni Hietsuun kirppikselle. Aika mukava ilma polkea. Mulla oli Ichigokin mukana, jos vaikka haluaisin pysähtyä ottamaan kuvia. Otin kyllä, mutta ne on Chrisin kamerassa, joten niitä sit myöhemmin. Yritin kyllä siis houkutella C:iä moneen otteeseen mukaan, muttei se halunnut lähteä. Ehkä hetken mietin itsekin lähteäkkö vai ei. Onneksi lähdin - oli yks ihan parhaista kirppiskäynneistä ikinä! Siellä oli melko paljon porukkaa, joka harmitti kylläkin, mutta siellä oli myös paljon sellaista tavaraa, jota olisin etukäteen halunnut, jos vaan olisin uskaltanut haaveilla niin korkealla! Haluatteko kuulla/nähdä?
No, jätetään toiseen kertaan sitten.
Yks hassu juttu kävi: Tutkiskelin joitain nuken vaatteita, mietin yhdestä paidasta mahtaisko se olla sopivan kokoinen, joten kysyin myyjältä saako sitä sovittaa ;) Sai sovittaa, joten kaivoin Ichigon laukustani ja kyllähän se sopi. Mulla oli pyöräntarakka ja reppu täynnä tavaraa kun lähdin, kävin vielä Ruohiksen kautta, kun halusin ostaa kauranjyviä kauramaidon tekoon ja kookosöljykin oli loppu. Jotenkin sain ne vielä sovitettua kyytiin. Kotimatkalla sitten tuli vielä Valtterikin vastaan, jonne en erityisemmin halunnut mennä, mutta menin kuitenkin. Löysin sieltä lisää krääsää ja sit aloinkin olemaan jo vähän pulassa. Onneksi olin ostanut Hietsusta kassin, johon sain jotain tungettua ja Valtterista ostin laatikon, johon sain lisää kamaa tungettua. Sain kaiken kotiin asti. Ai nii, Hietsusta vielä. Siellä oli yks pöytä, jonka äärelle olisin halunnut päästä penkomaan suht uusia poneja, mutta siinä oli itse myyjä ja pari asiakasta (jotka ei edes olleet ostamassa mitään) tukkimassa tietäni, joten luovutin ja jatkoin matkaani. Ponit oli kuitenkin niin uusia, ettei mua juurikaan hetkauttaneet. Poislähtiessä kuljin kuitenkin saman pöydän luota ja nyt vaan puskin itseni läpi (se myyjä oli taaskin tukkimassa tietä), laitoin käteni johonkin laatikkoon ja vedin ulos MLP korurasian, jota olen etsinyt Ebaystä! Hiphei!! Oliko vähän maailman paras juttu! Se maksoi 50 senttiä! Ei siellä ollut enää niitä alkuperäisiä klipsejä sisällä, mut ei haitannut! Superhienoa!

Ja sit perjantaihin. Ja Batmaniin. Mulla oli siis Ruotsista ostettu Batman paita ja Nickyllä oli Etystä ostettu samanmoinen paita ja me näytettiin hetken aikaa tältä:
 Me and my mini me
Aika hassuja!
Ja sit me näytettiin tältä:
 Us getting ready for Batman premier

Ja sit Nicky jäikotiin ja mä menin mun aviomiehen kanssa elokuvateatteriin katsomaan uusinta Lepakkomies -elokuvaa. Ja lipuntarkastaja noteerasi paitani ja siitä tuli hyvä mieli, koska sille miehellekin tuli hyvä mieli. Se sanoi toivoneensakin, että joku laittais Batman-paidan päälleen. En kertonut, että kotona nukellakin on samanmoinen paita päällään.
Elokuva oli hyvä, mutta mua häiritsi pahiksen ulkomuoto, joka liian usein toi mieleeni entisen ISON pomoni. Enkä olisi halunnut ajatella entistä työnantajaani yhtään siellä elokuvateatterissa. Pöh. Mutta itse leffa oli siis hyvä ja loppu vielä parempi. Kissakurnauskis.
Lauantai tais mennä haahuillessa. EIKÄ! Hitto! Pitkän juoksulenkin ja nopean suihkun jälkeen tein jälleen loistavan aamupalan ja sen jälkeen aloin keittämään tomaattikastiketta ja mansikkahilloa. Oikeesti tein sitä koko samperin päivän. Illalla olin seisomisesta niin väsyksissä. Mutta onpahan nyt ainakin mansikkahillot tehty ja edes osa tomaattikastikkeista jo valmiina. Niitä on nyt 10 purkkia, muttei se riitä.
Eilinen meni siis kirpputoreillessa ja vähän tyhmiä mekkoja ommellessa. Olen lopen kyllästynyt kurittomaan ompelukoneeseeni, joka tekee tikkauksia ihan minne sattuu. Ehkä kuitenkin luovun joustavan kankaan ompelusta? Ehkä alan tekemään vuorin kaikkiin paitahommeleihin? Niin se olis ehkä helpointa.

Nukketalo elää koko ajan. Laitoin sitä järjestykseen lauantaina, laitoin osan tytöisä iltapuuhiin
Before bedtime in Nicky's and Vicky's apartment

Before bedtime in Bambi's apartment

Before bedtime in Bunny's apartment

Hitto, että on tosi väsähtänyt olo. Heräsin aamulla viideltä savun hajuun. Kävin tarkistamassa koko talon, en paikallistanut hajun lähdettä, menin takasin nukkumaan. Mietin vaan miten kamalaa se olis jos talo palais. Varsinkin, kun Sokeri on niin sairaan vaikee saada kiinni. Ja sit olis kaikki tavarat, joihin olen aivan liian kiintynyt. No, savu tuli jostain muualta.
Se lukemani kirja, Kafka rannalla on toistaiseksi osoittautunut oikeinkin hyväksi! Suosittelen!
Pahus, pitäis siivota, että voi hyvillä mielin mennä tekemään huonoja nukenvaatteita.


 Super great day at the fleamarket!
Tässä siis eiliset löytöni. Hyllyssä olevat legoukkelit tuli hyllyssä olevan legoukkelihevosen mukana, muuten en olis niitä halunnut. Siis halusin sen hevosen.

<3 Raisa

4 kommenttia:

  1. Laita hej kuva siitä MLP- boxista, josko ois vaikka sama mikä mulla on lapsena ollu :) Ja on tietty vieläki jossain :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se näkyy tossa alimmassa kuvassa afgaaninvinttikoiran pään takana, keittiön tiskipöydän edessä. Mulla oli kans se pienenä, siks mä sitä niin kovasti olen halunnutkin.

      Poista
  2. Nuo keltaiset keittiökalusteet on mageet :) Ihania kuvia taas tuolta sun nukkekodista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sanna! Mulla on muitakin osia tohon Sindyn keittiöön, mielestäni se on aivan mahtava. Just oikeen kokoinen mun tytöille ja tarpeeksi "oikean" oloinen vrt. barbien epäaidot hökötykset (joista niistäkin kyllä tykkään, useimmista). En itse muista ikinä pienenä nähneeni tota keltasta Sindyn keittiötä, mutta ilmeisesti niitä Suomessakin oli, kun kerta kirppikseltä tonkin löysin :) Mun aiemmat osat on Ebaystä ostettu.
      Nukkekoti elää taas muutoksen kourissa. Kaksi huonetta vaihtamassa paikkaa...aina tuntuu olevan jotain, johon en ole täysin tyytyväinen. Ja siinähän se viehätys taitaa piilläkin :)

      <3 Raisa

      Poista