tiistai 24. heinäkuuta 2012

Pitkästä aikaa ei kuvia. Paitsi yks. Mut sitä ei lasketa.

Kerroinko jo millasia tuli hasselpähkinä- ja kauramaidoista? Tein molempia vain puolikkaat annokset, koska tein ne kerta yhtäaikaa eikä nää maidot säily kovinkaan kauaa. Soijamaidon saa säilymään vähän pidempään jos sen kaataa kuumana lasipurkkiin ja purkkiin syntyy jäähtyessä tyhjiö.
Toistaiseksi parasta maitoa on tullut hasselpähkinöistä. Kaikki maidot ovat silti olleet juomakelpoisia, makeuden kanssa vielä vähän hakusessa. Olen makeuttanut näitä siis soijamaitoa lukuunottamatta taateleilla. Soijan makeutin ihan sokerilla. Suosittelen kaikille edes kokeilemista. Ainoa erikoisuus jonka tarvitsee on se nylonverkkopussi taimikälie. Mä olen toistaiseksi tehnyt kaikki maitoni sauvasekoittimella ja hyvin on onnistunut.

Toine ruokaan liittyvä asia. Yksi uusimmista rakkauksistani. Siis tuttu tuote, mutta tykkäys muttunut rakkaudeksi hiljattain :)
Kookosöljy! Erityisesti tämä kyseinen kookosöljy joka tulee näin fiksussa helposti uudelleen käytettävässä pakkauksessa, on luomua ja reilunkaupan tuotantoa! Loistavaa! Olen kokonaan luopunut margariinista leivän päällä ja sen sijaan, rasvaholisti kun kuitenkin olen, käytän tätä! Toimii loistavasti, myös ruisleivällä :) Mä en yhtään tiedä mihin kookosöljyn terveysväitteet perustuu, mutta ihan se ja sama, se on niin hyvää. Joo, se tuotetaan jostain hevonkuusesta, mutta eikös reilunkaupan sertifikaatti kompensoi tämän? Jookos? Kyllä se kotimaisen margariinin voittaa. Ainakin minun silmissäni. Ai niin, tämä on lisäksi jo ihan pelkästään hyvän makuista. Tai jotain.
Joo, sama hulluus jatkuu. Tänään tuli onneksi Pinzulan tilaama nukke. Jos se vähän hillitsis mua? Tuli myös yks petite, jonka ikään kuin vahingossa tilasin "kun kerta niin halvalla sai" Ja siinä rikoin uuden vuoden lupaukseni olla ostamatta uusia nukkeja. Ai nii, hölmö! Ostinhan mä sen Monsteriinkin. Oikein tuplarikkomus. En mä oikeasti ole ylpeä näistä. Mua harmittaa ajatella mitä/ketä niiden kauniiden nukkien ja niiden pikkiriikkisten vaatteiden takana seisoo...Emmä tiedä hyödyttääkö periaatepäätökseni olla ostamatta nukkeja uusina (varsinkaan kun en siinä aina muista pysyä) yhtään mitään, mutta ainakin toivon niin. Ja vaatteita ostan mahdollisuuksien mukaan käsityöläisiltä. Tai teen itse. Eilen sain neljä mekkoa viimeisteltyä (nepparit) ja yhden tehtyä kokonaan (uusi malli) ja yhtä uutta aloitin. Eilen sain myös pitkästä aikaan Pinkkistä ommeltua! Tuli oikein hyvä mieli! Tänään sitten jatkoin sitä!
Joop. Ei mulla kait muuta.
Ai nii, tuli aamuyöstä mieleen kun työkkäriin piti täyttää netissä joku lomake ja siinä kysyttiin kaikkee, et missä on hyvä ja mitä haluais tehdä...Ihan oikeesti? Mistä hitosta minä sen tietäisin?!?? Viimeset kaksi ja puoli vuotta ollut sellasessa työhelvetissä, jossa keinoja kaihtamatta yritetään ajaa sua pois ja joka väliin saadaan ujutettua ajatus siitä, että sä olet todella-piip- ja ettei kukaan -piip- tykkää susta, niin aika -piip- vaikee sitä on siinä alkaa miettimään, että missäköhän mä olisin hyvä ja mitä olis kiva tehdä. Jos nyt alkuun vaikka yrittäisin selvityä suihkuun. oikeesti mä olin kyllä vaan helpottunut siitä, että pääsin sieltä pois, erittäinkin monesta syystä, mutta kyllä ne oli minusta aika romun tehneet. Uskon, että kohta alkaa tuntumaan siltä, että voisin aloittaa puhtaalta pöydältä itseni kanssa ja katsotaan sitten mitä mä osaan ja mistä mä tykkään. Olen muuten työtodistusta pyytänyt yli kolme viikkoa sitten...enkä vieläkään saanut...kertoo ehkä jotain edellisestä työnanatajastani (Isännöintiverkko, jota kannattaa kyllä kaikkien pk-seudulla kerrostalossa asuvien välttää kuin ruttoa!). Hyi yök. No, joku päivä jaksan nauraa näille jutuille..

Ja sitten iloisempiin aiheisiin! Ompelemaan! Heippa! Tuli postissa myös muuten nukenvaatteisiin sopivaa velcroa. Ei ollenkaan niin "isohampaista" kuin tavallinen, vaan juuri oivaa rikkipiikkisten vaatteiden tekoon.

Mjau!

<3 Raisa
 

1 kommentti:

  1. Suo palkinto blogissani odottaa, sen saapi myöskin suomentaa.

    http://rockteraptor.blogspot.fi/

    VastaaPoista