torstai 12. heinäkuuta 2012

Terveisiä Tukholmasta!

Ennen reissua löysin kansainvälisestä huutokaupasta jotain, mitä en missään nimessä tarvitse. Ja sitten vielä vähän lisää. Ja ajattelin, että voin ihan hyvin tyhjentää turvavarastojani - kuka nyt sellaisia tarvitsee?
Kotimaahan jääneen sukulaisen avustuksella sain reissun aikana tietää onnen suosineen minua huudoissa ja halajamani muovinpalaset ovat nyt minun. Nuortennurkan (tms.) superhitaalla tietokoneella sain ostokseni vielä maksettuakin ja uusien tyttöjen matka kotiin voi alkaa. Mutta mutta! Ennen kuin soimaatte saanen puolustautua: En ole tilannut nuken nukkea ikiaikoihin (ei siinä että olisi edes tehnyt mieli), minulla on rahaa säästössä, tilaamani nuket (1 neo, 2 petite) ovat kaikki käytettyjä, edullisiakin olivat! ja ne toimitetaan Englannista, joten tullivaaraakaan ei ole! Loistodiili! Täytyy kuitenkin myöntää, että tein huutoni hetken mielijohteesta, olin itseasiassa katsellut ihan toista nukkea ja sitten löysin nämä ja laitoin huutoni samantien sisään. Ja myönnettäköön myös, että säästöintoni on hieman hiipunut. Kyllä tämä tästä.

Ja sitten Ruotsiin. Lähettiin sinne ma iltapäivällä, laivalla. Toinen sukulaiseni tuli hoitamaan koiria ja kasveja. (kiitos äippä!) Illalla köyhät syötiin mukaan ottamiamme voileipiä. Samoin aamulla. Oikeesti on melkoista rahanhukkaa  maksaa buffetista, kun ei eettisistä syistä halua juuri muuta, kuin keitettyjä perunoita halua syödä...No, olishan laivalla niitä ala cartejakin,  mutta kun oli ne nuketkin kiikarissa niin piti vähän säästää ;)
Heti laivalta tultua meidän piti käydä siinä valokuvanäyttelyssä, mutta tuli siinä sitten vähän sanaharkkaa ja se jäi. Mentiin suoraan hotelliin ja kamat jätettyämme lähettiin kävelemään vanhaan kaupunkiin ja sieltä keskustaan ja lopulta metrolla luonnontieteelliseen museoon, joka oli siis Pinjan valinta tekemiseksi/näkemiseksi. (mun oli se valokuvajuttu). Museosta Hermanssiin. Meillä oli pöytävaraus, jonka ne oli sössineet. Päästiin silti syömään. Oli niin hyvää (ja grillin/päivällisen takia kallista) ruokaa! Kerrankin Lassi söi paljon! Ravintolasta tultua sillakin lautavatsalla masu ihan pikkusen pömpötti :) Ja sitten hotellille. Ei kai jaksettu tehdä sitte enää muuta. Mä tuijotin telkkaria ihan huumassa. Sieltä tuli joku malliohjelma (se, mikä ainakin joskus on myös suomessa pyörinyt) ja heti sen perään muotisuunnittelukisa. Ja Mythbustersiakin katsoin. En tiedä mitä muut teki, mulla oli tärkeämpääkin tekemistä.
Hotelliaamuna mentiin hotellin aamupalalle. Siellä oli vegaanista margariinia ja kauramaitoa, joten saatiin hyvin syötyä. Ei ollut kuitenkaan mitään kovin ihmeellistä. Mutta täyttävää.
Aamupalan jälkeen huone kasaan, tavarat säilytykseen ja  takas kiertelemään. Ja kyllä me myös shoppailtiin :) Ostin aika paljon kaikkea syötävää. Muutenkin meni koko reissu aika pitkälti syömisen merkeissä. Tai siis kun yleensä kait risteilyllä vedetään pää täyteen ja ostetaan paljon halpaa viinaa, niin minä söin itseni kahdesti ähkyyn ja raahasin ruokaa kotiin :)
Ja kahdeksi taas Hermanssiin syömään. Grilli aukes/aloitti vasta kolmelta, jolloin meillä oli jo jälkkärit edessä, joten jäi se siihen yhteen kertaan, mutta muuten kyllä tuli taas kaikki herkut maistettua. Molemmilla kerroilla otin jälkkäriks jotain "raakaa", en edes tiedä miksi. Ehkä vähän harmitti, kun oli muuten syömiset vähän laaduttomia. Hyvää oli joka tapauksessa!
Ja sitten takas laivaan, jossa vajosinkin heti sängyn pohjalle ja siellä pysyin melkein koko illan. Kävin kaupasta hakemassa tuliaisia ja muuten olin vaan ylensyönyt. Laitan pian kuvan jättimäisestä kakkupalasta, jonka söin sen jälkeen kun olin jo täynnä.

Tein kaikkia huomioita ruotsalaisista, mutten tiedä jaksanko kirjottaa niistä. Ehkä joku toinen kerta.

Eipä sitten tällä haavaa muuta, kuvien kimppuun vaan :)

Lola tarkistaa turvavarusteet

Minä puen Lolaa

Tytöt hotellissa

Lola pesee pyykkiä

Minä söin tämän koko siivun!

Pahoittelen, etten taaskaan saa kuvaa käännettyä oikein päin. Tässä kuitenkin herkkuboxini tänään. Ihanaa olla vegaani!

Ehkä vähän tyhjänpäivänen postaus, josku toiste sitten jotain viksumpaa. Taidan mennä Pinzan seuraksi ulos, kun se kuvaa nukkejaan.

Hauskaa loppuviikkoa! Aika menee muuten kamalaa vauhtia.

<3 Raisa

1. Jag är glad att du hade det kul! :)

1. Ymmärsin, että olet iloinen jostain, mutten sitä että mistä. Ruostini on ihan nolottavan kehnoa. Var är min älskarpojke? (varmaan täynnä kirjoitusvirheitäkin vielä!)

Kiva kuitenkin, että olet iloinen :)

<3 Raisa

2. Haluan kaikkea, mitä tossa viimeisessä kuvassa on!!

(Olen seuraillut sun blogia enemmän ja vähemmän säännöllisesti pidemmän aikaa, mutten ole saanut mitään sanotuksi. Rakastan siun kirjoja ehkä eniten!!)

1. Voi vitsi! Kiitos Suvi! Siis tosta viimesestä kommentista! Ihanaa :)
      Siinä kuvassa (josta siis kelpuuttaisit kaiken) näkyy ihan vasemmaisimpana (jos siis kuva olis oikein päin) alareunassa tommonen manteli-merisuola suklaa...se on ihan parasta suklaata ikinä! En tiedä mistä sitä sais muualta kuin anopin kautta jenkkilästä, ehkä jostain kuitenkin. Se on kuitenkin ihan älyttömän hyvää.

Kiitos kommentistasi!

<3 Raisa

3. Voi ei, en varmaan voi enää elää ilman manteli-merisuolasuklaata, kuulostaa NIIN hyvältä! Huomasin muuten ehkä alitajuisesti matkineeni sinun postauksesi otsikointia omassa Tallinnapostauksessani http://keidas.blogspot.fi/2012/07/terveisia-tallinnasta.html... Ei ollut tarkoitus plagioida, sori! Rupesi kyllä tekemään Tukholmanmatkaakin mieli.

1. Se suklaa oikeesti on ihan älyttömän hyvää! Miehen äiti lähettää sitä meille pari kertaa vuodessa ja vaan pari levyä kerrallaan. Jos kehtaisin, niin pyytäisin sitä pitämään tasaisen suklaavirran tänne päin, mutta kun se on muutenkin niin kamalan kiltti meille, niin en kehtaa. Ehkä jos se ymmärtäis kuinka paljon me siitä suklaasta tykätään niins elaittais sitä useammin tulemaan.
      Mä olin Tallinnassa pari-kolme vuotta sitten ja silloin siellä oli muistaakseni yksi vegeravintola, eikä se myyjä tiennyt yhtään mitkä niillä oli vegaanisia annoksia ja mitkä ei. Ja muutenkin ruoka oli vähän onnetonta - joten oikein kiva kuulla, että sielläkin menossa parempaan suuntaan!