sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Loppu hulluudelle, ainakin vähäksi aikaa

Olen nyt toistaiseksi tämän "kauden" viimeisen nuken ostanut. (tai yhdestä tytöstä on jo sovittu, mutta rahaa ei ole vielä liikutettu). Se tapahtui eilen. Ja vastoin periaatteitani ja lupauksiani. Ostin siis uuden nuken, enkä edes vahingossa. Olen tätä nukkea himoinnut jo "edellisen kauden" aikana, mutten raaskinut ostaa. Nyt löysin sen yllättävästä paikasta, -30% ovh-hinnasta. Eli ei mitään yksityisten ihmisten laittamia lisiä, vaan alkuperäisestä kaupan hinnasta vielä alennettu. Sain halvemmalla kuin Ebayssä olevat käytetyt nudet nuket. Ja tietenkin ale loppui eilen (muistaakseni) joten oli pakko toimia nopeasti. Mutta aikuisten oikeesti, nämä on alkaneet harmittamaan jo siinä määrin, ettei enää yhtään hotsita hakea jotain uutta nukkea. Edelleen jos ikinä jostain saisin Margo Uniquen edes suht edullisesti, niin se ostaisin. Mutta muuten nukkeperhe on tälläerää kasassa. Kotiutumassa on siis vielä jokunen tyttö. Mutta kun ne ovat päässeet perille perheeni on kasassa ja minä rauhoitun. Mulla on kolme kaavakirjaa ja tilasin lisää kaavoja netistä - aion nyt keskittyä nukenvaatteisiin. Ei siinä etteikö niitäkin olis jo ihan tarpeeksi, mutta johonkin munkin on tätä vimmaani purettava. :) Nyt olen tullut siihen vaiheeseen, että kaikki alkaa toden teolla kasaantumaan, hyvät ideat ja tarvikkeet niiden toteuttamiseen. Olen hommannut lyhyen ajan sisällä niin paljon kaikkea että nyt pitäis pikkuhiljaa rauhottua/hiljentyä niistä nauttimiseen. Tulipas vakavaa tekstiä.

Lara kyseli kuvaa (muistaakseni) hillittömän arvokkaasta nukestani. Se ei ole vielä tullut, joten tässä kallein versio Ebäystä. (niitä oli siellä kaksi, toinen oli muutaman kympin halvempi. Ja huom! Ostamani nukke on käytetty, ja sitä kautta luonnollisesti vähempi arvoinen. Huom. 2! Nukkemaailmassa, kuten kaikkialla missä keräillään jotain, hillittömän arvokas on suhteellinen käsite. On toki nukkeja, joista pyydetään (eri asia maksetaanko niistä niin paljoa) tuhansia euroja - ne ne vasta hillittömän arvokkaita ovatkin)Varoitus! Tästä linkistä pääsee Ebayhin! Linkin klikkaaminen voi johtaa arvaamattomiin tekoihin!

Mä olen todennut, että joko mun koneella ei voi ommella trikoota, tai sitten mä en vaan yksinkertaisesti osaa. Mutta nyt olen keksinyt todella nerokkaan apuvälineen siihen! Tukikankaan! Eilen illalla kun katsottiin jotain elokuvaa silittelin samalla tukikankaita kirppiksiltä haalimiini vauvanvaatteisiin, joita olen ostanut nukenvaatteita varten. Olen niitä aiemminkin yrittänyt ommella, mutta aina ne venyy ja saumat menee mihin sattuu. Mutta nyt sen pitäis onnistua.

Olen taas keitellyt sitä tomaattikastiketta. Siinä on kyllä oikeesti melkonen homma. Ekan satsin vielä kalttasin, mut se oli niin työlästä, että lopulta vaan poimin kuorenpalasia kattilasta. Ja sit -piip- menin polttamaan sen pohjaan. Arvaa harmittiko! Yup. No, sit noukin niitä mustuneitakin kohtia sieltä. Loput tomaatit aion kyllä kuivattaa. Ihmisille, tai ehkä vaan tietynlaisille ihmisille tuntuu kerääntyvän keittiö- ja ehkä muitakin -laitteita, joita ei alkuhuuman jäätyä enää käytetä vaan ne jää jonnekin komeronnurkkiin pölyyntymään. Meidän kasvikuivuri, joka mielestäni olis just semmonen pölynkerääjälaite, ei missään tapauksessa ole osoittautunut sellaiseksi. Se on kyllä kesäisin niin kovassa käytössä. Jonkin verran kuivaan myös meidän yhdessä sellasessa välihuoneessa, jonka yhteydessä on myös joitain lämmityspömpeleitä, joten huone on aina todella lämmin ja kuiva. Siellä kuivuu hyvin mintut ja muut rehut.

Oon varmasti muutakin tehnyt, mutten nyt jaksa muistella mitä. Vielä joskus mä teen nukkemuotinäytöksen, jossa tytöillä pelkästään mun tekemiä vaatteita päällä! Vielä en ole jaksanut.

Loppuun kuvia.

Candy with White Rabbit

Dollhouse today

Yay! Finally Re-ment Pez!

Uusin kotiutuja, Emily
Welcome to your new home, Emily!

The Suspect with green water pistol, and her evil bunny, Godzilla

Huomenna alkaa toinen japaninkielen kurssi, avoimessa yliopistossa. Eikä mulla ole kirjoja! Hiukan pelottaa!

Menen nyt ompelemaan entistä hienompia nukenvaatteita. Ai nii, onhan mulla yksi tilauskin :) Ja Pinkkistä olen muistanut myös ommella, pääsin Tampereen Ofeliaan peruutuspaikalle :) Jee!

<3 Raisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti