torstai 16. tammikuuta 2014

Puputytön Suosikkituote - Yotsuba&!

Olen kuulkaa odottanut tämän postauksen tekemistä kuin kuuta nousevaa, vaikken kuun nousua kyllä oikeasti olekaan odottanut.

Plääh! Miten must atuntuu, että olen hiljattain tästä kuitenkin kirjoittanut? Nimittäin Yotsubasta. Kyllä mä taisin jotain siitä postata silloin kun "huijasin" ja ostin englanninkielisen, kun suomennetussa versiossa meni ihan liian kauan. Viikonloppuna ostin sen suomenkielisenkin. Kuvassa, jonka ehkä postannutkin jo? sen englanninkielinen.

Yotsuban lukemisen aloitin siitä mihin Azumanga Daioh jäi. Siis ensiks luin sitä, ja sit kun sitä ei tullutkaan enempää kuin nelja pokkaria ja muistaakseni 6 DVD:iä/:tä oli pakko ottaa tilalle jotain. Pitkän aikaa luin myös Wallfloweria, mut en siitä koskaa ihmeemmin innostunut. Olen myös joitain muita sarjoja lukenut, mm. Love Hinan (olisko ollut mun eka, tai sitten Ranma?), Peach Girlin ja Othellon. Mut kaikki olleet vaan sellasia ajanvietteitä.

Aikansa meni, ennen kuin Yotsuba alkoi tuntumaan omalta, oli vaan ikävä Azumanga Daiohin tyttöjä. Mutta kirjan tai pari luettuani olin kyllä päässyt suurimmasta ikävästä yli ja onnistunut nauttimaan Yotsuban hauskasta seurasta.

Yotsuba on jotain ehkä 5? vuotias tyttö, ikä on epärelevantti, tai siis niin, ettei tää ole kuitenkaan mikään lapsellinen sarja. Yotsuba vaan on niin ihmeissään ja innoissaan kaikesta, erittäin hauskalla tavalla. Niin, nää on siis hauskoja tarinoita. Mun suosikki on varmaankin se, kun Yotsuba menee maatilalle ja näkee lampaita. Tietenkin sille sattuu aina ja kaikkialla jotain kommelluksia ja sitten myös kaikki hahmot ovat erittäin sympaattisia. Tykkään naapureiden äidin ja isosiskon (anteeksi, olen tosi huono muistamaan nimiä, kysykää mun lapsilta, jos nippelitietoa kaipaatte) laiskuudesta. Ja siitä, miten se äiti on ikään kuin huomaamatta laiska ja aika ajoin paheksuu esikoisensa laiskuutta, ja on ite ihan samanlainen.
Sivuhnkilöistä kuitenkin mun suosikki on naapurin keskimmäinen tyttö. Se vaan on niin kiltti ja innokas ja jotain.

Tässä sarjassa on niin paljon hyvää. Ilmestymisnopeutta vois kyllä vähän kiristää. Keskimäärin tulee yksi pokkari vuodessa. Se on melko turhauttavaa.

Tää oli ehkä huonoin arvostelu ikinä, mut mulla on kylmä ja koneestakin meinaa akku loppua ja pitäis mennä ompelemaankin.

Vähän vielä säästämisestä.
Tämän ostin, se on vielä matkalla.
Olen edelleen aika hyvä siinä. Luottokorttirajaa on nyt ihan oikeasti laskettu 500 euroa, ja ens kuussa aion tehdä saman jutun. Lisäksi olen saanut yhden tileistäni pois netikäytöstä, näen kyllä edelleen sen saldon, mikä ei ole hyvä asia, mutta ehkä mun ihna oikeesti pitää vähän yrittää kehittää tota itsehillintääkin? Ja sitä voi kontrolloida myös puhelimitse. No, onneks mun halukkuuteni asioiden hoitamiseen puhelimitse on aika niukkaa. Mutta ehkä noikin saa hoidettua pois, jos tuntuu siltä, ettei muuten onnistu.Olen myös myynyt kaksi nukkea, toisen arvokkaan ja toisen vähemmän arvokkaan, mutta ostanut kyllä yhden uuden tilalle. Niillä rahoilla, jotka sain sen arvokkaan myynnistä. Jäi siitä kyllä ylikin. Vähemmän arvokkaan myyntihinnan otan mukaani Japaniin. Ajattelin ehkä vielä yhden nuken myydä, en vaan osaa päättä kenet. Kaksi on mielessä, mutta vähän kyllä kirpasee. Saa nähdä.

Momoko yrittää estää minua ompelemasta.
Sekin vielä, että kun meillä oli viime sunnuntaina miitti, niin kun kaveri oli myymässä yhtä nukkea, niin en ostanut sitä! Yks toinen höppänä kyllä osti. Mut tuntuu ihan oudolta olla ostamatta. Siihenkin pitää totutella! Ostin kyllä kaksi mekkoa, jotka eivät kuuluneet suunnitelmiini yhtään. No, käytin niihin myymästäni sleepsackistä saamani rahat.


Sometimes my arms bend back - Laura Palmer

Uusia kankaita!! Huomaatteko Twin Peaks innoituksen?



Tälläisiä aloin sitten tekemään :D

 Viimeksi taisin niistä To Do listoistakin puhua? Olen niidne avulla saanut arjesta paljon jäsennellymmän! Tai siis itsestäni arjessa tehokkaamman. Turhan usien kyllä läksy -kohdat jää ruksimatta...

Pitäkää huolta!

xoxo,
Raisa

6 kommenttia:

  1. Kiitos kirjavinkistä! Kuulostaa ihan sellaiselta kirjalta mitä voisin luettuttaa myös tytöilleni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, hienoa Sanna! Ja tää on ehdottomasti 100% turvallinen ihan pienimmällekkin lukijalle/kuulijalle! Ja silti hauska ja viihteellinen aikuiselle. Toivottavasti tykkäätte! Jos ei halua omaksi, niin kirjastoissa on ne kaikki numerot. Ja jos taas haluaa koko sarjan omaksi, niin Helsingissä ainakin Kulkukatin Poika nimisestä sarjakuvaliikkeestä varmaan löytyy.
      Hauskoja lukuhetkiä!
      xoxo,
      Raisa

      Poista
  2. Mun täytyy kanssa lukea Yotsubaa lisää. Ootko lukenut Paradise Kiss -sarjan? Nanan? Se on siis Nanan tekijältä Yazawa Ailta myös. Mä jumaloin niitä, ne on jotenkin niin pöpejä tavallaan. Nanat laitoin kiertoon, mutta Para Kiss mulla on, siitä en raaski luopua, se on vaan 5 osaa. Ja toinen mun heikkous on.. Miyu Princess tietenkin :D.

    Siis kuka osti ja keneltä ja minkä nuken?? Paljastuksia :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah! joo, olen lukenut Paradise Kissin, myös. Ja tykkäsin! Nanaakin aikani luin, mutta ehkä johonkin nro 17 oon jäänyt. Tykkäsin kyllä, mutta jotenkin se vaan jäi. Paradise Kissin tyypit oli kyllä ihania!
      Joo, Emmi myi Sunday Very Bestin, ja Julia osti :) Mä ostin Saralta kaksi mekkoa, ja se Kati osti myöskin Saralta Candy Carnevalin stockin. Ja vähän aiemmin mä myin Kennerin Emmille, ja ostin osalla rahoista Ruthilta Dear Lele Girlin :D Piiri pieni pyörii...
      xoxo,
      Raisa

      Poista
    2. Loistavaa! Mäkin haluan nukkeja :D. Kukas mulle myisi. Sä voisit vaikka myydä pari takaisin :P

      Poista
    3. Hahah! Mä tiesin, että sä tulet vielä takaisin. Tai siis että muiden innostus tarttuu sinuunkin taas ja nuket alkaa kiinnostaa :D
      Mulla on Candy Carnival toinen niistä "kiikun kaakun" nukeista, joista olen mahdollisesti luopumassa. Vaikka tykkäänkin siitä kovasti, mutta se vaan tuntuu jäävän muiden jalkoihin. Se lähtis 90 eurolla, ilman stockia. Jos kiinnostaa.
      xoxo,
      R

      Poista