maanantai 7. maaliskuuta 2011

Totoro, ihana Totoro

Ensimmäinen postaukseni Japanista - Jee! Olen siis joutunut odottamaan, että Chris saa ladattua kuvia koneelle. Pilvin pimein niitä kuvia jo koneella on, mutta kun pitäis olla aina yhden aiheen kaikki kuvat, että siitä vois postata.
No nyt on sitten Studio Ghibli Museon kuvat ladattuna, ja postaus voi alkaa! (siellä sisällä ei saanut ottaa kuvia, siksi minulla ei ole hienoja sisäkuvia)

silly_fingers_once_again

Tää oli mun toinen kerta kyseisessä museossa (voi rähmä, olisin halunnut laittaa kuvan aiemmasta reissusta, samaisen totoron edessä otetun, tähän, mutten löydä sitä mistään!) ja tälläkin kertaa se oli hyvin taianomainen ja ihana, paitsi ne ihmismassat harmitti. Ja me oltiin siellä keskiviikkona! Mistä niitä oikein sikiää! Töihin/kouluun siitä! Siellä oli myös suomalaisia :( Mun mielestä on aina tylsää törmätä suomalaisiin reissussa. Sen pitäis olla MUN juttu! Pöh! (mä oon höhlä ja väärässä, tiedetään!)

 redclock
robot
ghibli

Ostin museokaupasta TODELLA maltillisesti! Siellä oli oikeastaan melko ärsyttävää, kun oli niin sikana porukkaa. Ja vielä suomalaisia! pöh. Ja isoa osaa niistä jutuista sai muistakin kaupoista. Ostin sitten vaan yhden vihon ja karkkia. Ne oli museojuttuja, joten niitä ei saanut muualta. Ehkä mä ostin jotain muutakin, mutten muista.

Museokäyntiin kuuluu myös lyhytelokuva, tällä kertaa se kerto muna prinsessasta ja taikinamiehestä. Siellä museossa oli myös aika paljon näytteillä rompetta (kunnioittaen) liittyen niihin lyhytfilmeihin, mitä vaan ja ainoastaan museossa esitetään. Se oli vähän tylsää, kun ei kaikkia niitä filmejä ole nähnyt. En tiedä vaihtuuko ne vuosittain, vai miten. Mutta yks niistä on kuiteskin sellanen, missä Totorosta se nuorempi tyttö, Mei, ystävystyy sen kissabussin kanssa. Se vaikutti sellaselta, minkä olis kovasti toivonut näkevänsä. Se ostamani vihko oli koristeltu Mein ja bussin kuvalla :)

Kissabussista (Nekobasu) vielä. Museossa ei ole katselun lisäksi paljoakaan tekemistä, mutta pienille lapsille, jollainen minä siis EN harmikseni ole, on Kissabussihuone! Pinja pääsi, luettuaan ensin käytyösohjeet laminoidulta paperilta, sisään pehaamaan. Minä en saanut ottaa edes valokuvaa! Pöh! Samperin iso jähmeä kamerani! Luin just netistä siitä Kissabussista. Japanissa kuulemma kissat, jos ne elää tarpeeks vanhoiks, saavat taikavoimia, "Kissabussi oli tällainen kissa, joka näki kerran linja-auton ja halusi itsekin olla sellainen." Wikipedia.
Ihanaa! Kissa joka halusi olla linja-auto. Kissat on ihan hassuja!

Joo, mutta tässä nyt alku tälle Japanin reissusta bloggaamiselle. Ja kuten jo sanoin, tämä ko. retki oli vasta keskiviikkona, eli ei me sinne heti ekaks menty, mutta kun mulla oli nää kuvat ekana valmiit :)

♥ Raisa
Mun suosikki Totoroni on se sininen. Vaikka meiltä kotoota löytyy pehmoina ja muina koristeina kaikki muut paitsi se.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti