keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

Hitto, mua itteänikin ärsyttää, kun en saa kirjoitettua saati kuvia ladattua. Asiaa (ainakin omasta mielestä) kyllä olis, mutta jotenkin sen ulos tuominen on vaan niin työlästä. Höh ja pöh.

Viikonlopusta vielä. Oli todella inspiroivaa käydä kurssilla ja erityisesti sen jälkeen imeä vaikutteita myös muilta. Aina aiemmin mä olen ollut vähän semmonen simpukka, aika supussa. Nauttinut kyllä hyvästä seurasta ja välillä ihastellut lähipiirin töitä, mutten itseeni imenyt mitään, mutta nyt jotenkin aukesin ja tajusin miten paljon on uusia asioita, jos niille vaan avaa silmänsä. Mä laitan joskus kuvia sivuista mitä tein: yhden minialbumin nukeista (tämä tehtiin siellä kurssilla), viimeistelin hääalbumin (siltä osin mitä pystyin, mulla ei ole vieläkään kuvia mun polttareista!), viimeistelin Pinjan ja mun Japani albumin sekä yhden irtosivun (Pinjan 4. luokkakuva). Olen oikein tyytyväinen :)

Kurssin jälkeen tuli vimma ostaa jotain leimaamiseen liittyvää, välillä se yltyi jopa sellaseks levottomaks muiden häiritsemiseksi. Ostin kuitenkin todella maltilla. Suihkemaaleja kuolasin, mutta nekin oli niin naurettavan hintasia ja sit vaan mietin sitä, miten nekin hetken päästä menettäis uutuudenviehätyksensä ja jäis lopulta käyttämättöminä lojumaan kaappeihin, ja muuttuisivat siten roinaksi, josta nytkin yritän päästä eroon. Eilen kyllä etsin netistä ohjeita, miten tehdä niitä suihkeita ihan itse...

Eilen illalla tilasin vihdoin ja viimein ne vaniljat! n. 250 g luomulaatuista vaniljaa, joka erityisesti sopii aromien tekoon :) Jee! Seuraavaksi sitten alkoon vodkaa ostamaan. Saakohan sitä luomuna? Tilasin eilen myös hiusvärit, se oli kyllä preorder, kun valmistajalla ollut vaikeuksia toimittaa sitä väriä viime aikoina. Tarkoitus oli myös tilata jotain skräppikamaa, mutta hetken aikaa niitä kattelin eikä siellä valkoista kohopulverijauhetta lukuunottamatta ollut mitään mitä olis "pakko saada". Säästyipähän nekin rahat. Vaikken ole skräppiuutuuksia aikoihin seurannutkaan tuntuu, että ehkä saattais olla nyt meneillään enemmän semmonen itsetekemisenmeininki. Eli itse tehdään koristeita ja koristellaan papereita jne. Tietenkin itsetekemiseen tarvitaan kalliit raaka-aineet ja työvälineet...mutta köyhä/ovela kiertää näitä sääntöjä ja käyttää jo omistamiaan aineksia.

Mä vähän haaveilen meidän vintin siivoamisesta. Se on semmonen paikka, johon kamat vaan tungetaan ja toivotaan,e ttä ne löytyis sitten jos/kun niitä tarvitaan. Siellä on todella paljon kaikkee, yllättävääkin, roinaa.

Mä ajattelin taas vähän järkeistää mun Tehtaan järjestystä. Tai jotain. Haluaisin kuitenkin skräppikamat johonkin järkevään järjestykseen, niin että voisin skräpätä helpommin tai jotain. Siis niin, ettei ne kamat olis enää kasseissa muulloin, kuin silloin kun olen menossa muualle skräppäämään. Pari vuottahan meni kyllä niin, etten skräpännyt kotona yhtään, ainoastaan sinellissä ja sit tapahtumissa, joihin osallistuin. Mutta nyt tekee mieli taas askarrella enemmän ja kokeilla uusia juttuja ja sehän onnistuu parhaiten kotona, ainakin harjoitteluvaihe :) Ehkä paistaakin läpi, että olen aika innostunut tästä jälleen :)

Mulla on taas sellanen vaihe, etten kerkiä tekemään oikeen yhtään mitään. Viikonlopuillekin haalinut ihan liikaa kaikkea. Toissaviikonloppu meni synttäreiden ja vauvajuhlien merkeissä, maanantaisin olen töiden jälkeen japanintunnilla, tiistaina töiden jälkeen kemian tunnilla, keskiviikot vapaat, siis illat (paitsi tänään kasvisesitepalaveri animalian toimistolla) torstaisin töiden jälkeen kemiaa, viime pe töistä kiireellä pakkaamaan ja viikonlopun viettoon sinne skräppitapahtumaan, josta kotiuduin sunnuntaina n. klo 22 (kait?), tällä viikolla taas sama rumba, paitsi ettei perjantaille eikä sunnuntaille ole mitään. Lauantaina olen animalian pöydän takana PetExpossa 3 tuntia(?) Kaikki asiat vaan kasaantuu kotona, pyykit, paperit, roinat ja muut, kun en kerkiä niitä purkamaan ja lajittelemaan. Tätä jatkuu n. 6 viikkoa, sitte voi olla että tilalle tulee avoimen yliopiston kursseja, ja tietenkin työpaikkakin voi olla siinä vaiheessa  xx-muisto vain :)

Eilen tuli Vegetukun paketti. Meillä on taas niin paljon ruokaa, että selvittäis ainakin kuukausi noilla varastoilla :) Tulee turvallinen olo kun on kaapit täynnä. Ja just jotain papuja ja jauhoja, siis raaka-aineita vaikka minkä loihtimiseen. Kuulostaa varmaan tosi herkulliselta...

Aamulla oli ihana ilma taas pyöräillä, aurinko paisto ja linnut laulo vimmalla. Kastematoja ollut nyt parin viime päivän ajan ihan kauheesti tiellä, välillä kirjaimellisesti päällekäin, ristiin rastiin. Sellasia väistöliikkeitä joutunut tekmään, mutten ole kyllä pysähtynyt yhtä kertaa lukuunottamatta niitä sivuun viskomaan. Vähän huono omatunto, mutta niitä on oikeesti ollut NIIIN paljon. Ei pysty.

Olikohan vielä jotain muuta?  En ole jaksanut/ennättänyt mun rahakäyttöäkään kirjaamaan viime aikoina. Ei siinä, että viikonloppua lukuunottamatta sitä olis juuri mennytkään, mutta just ne hotellimaksut ja muut on merkkaamatta, eikä mulla taida olla edes kaikkia kuitteja tallella. Paljon meni rahaa, mutta oli se sen arvoistakin. Tukholman risteily (animalian pks-ryhmän reissu) taitaa kyllä jäädä väliin, kun ens kuussa olis taas Viipurin matkakin. Lasten kanssa täytyy kyllä kehittää jotain kivaa, yhteistä menoa/tekemistä, ettei ne jää ihan hunningolle. Isänsäkin on ainakin kaksi viikkoa reissussa.

Ei kai sit muuta. Moikka!

♥ R

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti