perjantai 27. huhtikuuta 2012

Keuhkot


Hip hei!

Taas olis kova vimma päästä kotiin askartelemaan ja tekemään kaikkea. Olen onnistunut purkamaan pyykkisumaa kuin huomaamatta, pesemällä yhden koneellisen illalla. Eilen kokeilin ekaa kertaa pesupähkinöitä. En osaa vielä sanoa miten tyytyväinen olen lopputulokseen, mutta mitä olen niistä netistä lukenut, voisin väittää olevani kovasti ihastunut. Osaan tai miten se sanotaan kun olen lukenut ohjeet, mutten kokeillut? Osaisin? Kuitenkin, tiedän kuinka tehdä niistä shampoota, tiskiainetta (myös sellaista mitä vois laittaa koneeseen! Mutta meillä on kyllä aika huonoja kokemuksia muista paitsi Ecoverin konetiskiaineesta. Katsotaan) ja käsisaippuaa. Myös suihketta kasveille, joita ötökät riivaa. On se niin hienoa! Mä olen joskus tehnyt saippuaa lipeästä ja öljyistä ja silloin innostuin kokeilemaan myös nestemäisen saippuan tekoa, ostin kaiken tarvittavan, mutta just kun olin pääsemässä kunnolla vauhtiin, mun sisäinen saippuakauppiaani kuoli, eikä mua enää huvittanutkaan. Pöh. Mutta aina on kiehtonut oman shampoon tekeminen. Nyt pääsen sitä kokeilemaan ja paljon helpommalla tavalla J

Eilen illalla kemian tunnin jälkeen (nukahdin siellä kahdesti! Mutta onneksi loppua kohden virkistyin kun alettiin tekemään tehtäviä ja mä ihan pikkasen tajusinkin siitä jotain. Kauhukseni kuitenkin tajusin, ettei niistä laiska oppija, olkoonkin kuinka viksu – niin kuin vaikka minä ;) – mitään opi, ellei tosissaan opettele, eli siis lue ajatuksella. Eli täytyy mennä epämukavuusalueelle. Hmph.) meinas unohtua päälauseeni J Niin, kemian jälkeen kotona tein ensimmäisen suihkemaalini, senkin netistä tulostettujen ohjeiden avulla. Suihkin sitten kokeeksi yhden paperin liilaksi ja aamulla kävin kuivuneen työn katsomassa – ihan kelpo suihke oli J Mulla ei sellasta hohdepulveria ole, ainoastaan pigmenttijauheita saippua-ajoilta, mutta ehkä mä pärjään ilman hohdettakin. Eilen kokeilin siis liilalla maalilla ja liilalla jauheella, ehkä se olis ollut vähän sähäkämpi vaikka keltaisella jauheella tai maalilla, niin että olis ollut vähän kontrastia. Täytyy ens kerralla askartelukaupasta ostaa sellaisia pienen pieniä suihkepulloja, mistä neste tulee enemmänkin um…mistinä kuin suihkeena. Perinteisellä suihkepullolla tullee aika paljon pisaroita paperille. Ja ei mulla ole niitä niin paljoa, että voisin niihin tehdä suihkemaalini. Mulla on kyllä joskus ollut kaksi pientä täytettävää (haa! nyt muistan yhden minisuihkepullon! Ostin sen ekalta japaninreissulta ja mun on pitänyt se yhdelle tutulle viimeset 8 vuotta toimittaa! Empäs toimitakaan!) kosmetiikan matkasäilytykseen tarkoitettua suihkepulloa, jotka olis sopinut tähän tarkoitukseen loistavasti, mutta olen onnistunut kadottamaan ne L

Mä listaan aina välillä asioita, joita mun ei tarvitse tänä vuonna ostaa. Siis sellaisia normiasioita, joita voisin yleensä ostella. Tässä niistä osa:

Mitä EI tarvitse ostaa vuonna 2012
vaatteita
astioita (ainakaan käyttöastioita, turhuusastiat on asia erikseen)
säilytysrasioita
skräppipapereita (yksivärisiä tarpeen mukaan)
nauhoja
nappeja
kenkiä
laukkuja
kasseja
lahjapapereita
lahjanaruja
nukkeja
kangasta ?
liimaa
teippiä, ei koske maalarinteippiä tai jeesusteippiä
koiran harjaa
kynsisaksia
pyyhekumeja
lyijykyniä
kuulakärkikyniä
askartelukirjoja
yrttiteetä
grilli- ja soijasuikalemaustetta
saippuaa
pyyhkeitä
petivaatteita
puuvärejä
tarroja
huonekasveja
kosteusvoiteita (vartalo)
koirien ruokakuppeja
talouspaperia
multaa
lannoitetta
koruja
hammasharjoja
askartelumaaleja tai -siveltimiä



Onhan se vähän pöljää tollasia listailla, mutta hauskaa. Teippejä kyllä ostin oikein urakalla sieltä tapahtumasta. Hitto, mun oikeesti pitäis saada niitä kuvia otettua ja sit vielä koneellekin laitettua.

Mä oon ehkä tulossa kipeeksi. Keuhkoissa selkeesti jotain häikkää, ehkä yskä tulossa? Toissapäivänä just mietin sitä, ettei mulla ole ollut kertaakaan yskä sen jälkeen kun olen tupakoinnin lopettanut n. 5 (??) vuotta sitten. Tupakoitsijana mulla ei muuta ollutkaan, aina vaan yskä. Nyt kun tuun kipeeks mulla on kurkku aina kipee. Mutta nyt ei ole kurkku kipee, keuhkoissa epämiellyttävä tunne ja välillä vähän yskittää. Toivottavasti viikonlopun jaksan sinnitellä! Oikeesti kyllä pahoin pelkään, että olen viikonlopun kipee. PetExpoon menen kyllä vaikka keuhkot laastaroituna.

Ei sit varmaan muuta. Edelleen kauhee aikapula ja hirveitä kasoja tekemättömiä asioita, mutta olen väsyneenäkin yrittänyt aina jotain hoitaa kuntoon, tai pistää tavaroita paikoilleen. Ettei sitten kun aikaa on (viikonloppuna) kaikki aika mene vaan velvollisuuksiin ja ajan tasalle pääsemiseen.

Mutta joo, hei nyt. Hauskaa viikonloppua! Mein koirille ja pupuille kuuluu hyvää J

Raisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti