keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Kuvia ja hajatelmia

Kyllä teitä nyt hemmotellaan, kun kahden päivän sisään jo toinen postaus :)

Laitan kuvia nyt alkuun, ennen kuin innostus lässähtää. Hups! Niitä tulikin hurjan paljon!

Kerroin varmaan jossain vaiheessa siitä meidän kuusiaitaan pesiytyneestä harakasta, jonka poikanenkin sitten meidän pihalla harjoitteli lintuna oloa. Mulla oli aina siitä kova huoli, eikä syyttä...se hukkui yhteen meidän vesisaaveista :.( Chris laittoi sen sitte kompostiin ja seuraavana päivänä äiti-harakka kutsui sitä kompostin reunalta. Mä itkeä pillitin kuin pieni lapsi sitä kuunnellessa. Ja lopulta äiti lensi pois, eikä sitä ole sen koommin näkynyt. Todella surullista.
















Eilen kun vietiin siipan kaveri lentokentälle käytiin kotimatkalla kirjastossa ja mä lainasin taas niin paljon ihania kirjoja! Enkä taaskaan malta lukea vain yhtä kirjaa kerrallaan, vaan nyt luen yhtä romaania (Yövartio?) ja kahta raakaruokakirjaa. Toinen raakakirjoista on just niin pöljä kun tollaset kirjat voi olla...siinä koko ajan jauhetaan sitä kuinka hyvä joku tietty raaka-aine on laihduttajalle, sellasta ärsyttävää. Ja ihan alkuun kaikkia, jotka sen kirjan ohjeilla meinaa jotain detoxia tai "laihdutuskuuria" (siinä oli kolme erilaista "ohjelmaa, viikonlopun, viikon ja koko elämän kestävä raakaruokavalio) totauttaa kehoitetaan ottamaan päivittäin kaiken maailman monivitamiinitabletteja...vakuuttavaa. Oli siinä jotain muutakin, mutten enää muista mitä. Enkä tiedä miks noi mua niin ärsyttää, mut ärsyttää kuitenkin. Osa ruokaohjeista on kuitenkin toteuttamiskelpoisia. Kunhan vaan hittosoikoon saadaan uusi lasikulho meidän blenderiin. Niin älyttömän raivostuttavaa - se hajos tänään, kun jotain tyhmänä valutettiin pois sieltä niin, että se tasapainotteli kulhon päällä pöydän reunalla...niin typerää! Meidän sauvasekoitinkin on niin onneton, ettei sillä mitään smoothieita ja raakapuuroja surauteta.

Olen siis edelleen jatkanut erittäin terveellistä kuuriani, välillä kyllä antanut itselleni luvan sokeriherkutteluunkin: leivoin donitseja ja halusin maistaa yhden, samoin lapsilta olen muutaman karkin syönyt. Ja sit oli tietenkin se juopottelu siellä piknikillä - en yhtään muistanut, että joku siiderihän on täynnä sokeria. Pöljä! Mutta muuten olen kyllä pysyttäytynyt hyvin kaidalla tiellä :) Ja voinut oikein hyvin. Sairastelukaan ei kestänyt viikkoakaan. Nyt olen taas juoksennellut aamuisin ja muutenkin jaksan vaikka mitä.
Ja edelleen ruokaan menee ihan kauheasti rahaa! Mä en millään meinaa päästä tästä ruokatörsäyksestä eroon! Mutta jos alkukesästä (keskikesä?) meinaa syödä paljon kasviksia ja hedelmiä ei auta muu kuin latoa euroja tiskiin - kaikki maksaa hunajaa. Varsinkin kun ne ostaa pääsääntöisesti luomuna. Mot oikeesti, mikä vois olla fiksumpi kohde käyttää rahojaan, kuin hyvä ja puhdas ruoka? Tosi paljon olen kyllä syönyt myös takapihan rikkaruohoja :) Enimmäkseen jauhosavikkaa, voikukkaa, maitohorsmaa, nokkosta, poimulehteä ja siankärsämöä. Sekä salaateissa että smoothieissa.

En tiedä johtuuko ruokaan törsäämisestä vai mistä, mutta muutenkin on vähän alkanut kuluttaminen taas kiinnostamaan. Tai ainakin olen ebayllä taas seikkaillut. Ostin tytöille uuden sohvan ja nyt on kytiksessä muita huonekaluja. Kuten tarkkasilmäisimmät saattoivat huomata, on nukketaloni kokenut pienoisia muutoksia. Lopulta pääsin yli itseäni riivanneesta ajatuksesta, että kaikilla tytöillä tulee olla oma sänky ja tavallaan oma elämä kaikkine tykötarpeineen. Karsin puolet tytöistä pois siitä talosta ja sain jäljelle jääneille paljon enemmän tilaa ja kivemmat kodit. Bambin kodissa ei juurikaan muutoksia ole vielä tehty, olen kuitenkin päättänyt että suloinen Lola saa muuttaa pois Bambin nurkista. Mimi-parka ajettiin pois omasta hienosta asunnostaan ja Bunny muutti tilalle. (Mimi on saatava kauneushoitolaan, en kestä sitä enää). Yläkerran isosta asunnosta muuttivat pois Angelina, Bunny, Alice, Trixie ja Candy. Nyt siellä siis jatkavat majailuaan Nicky, Vicky ja Nuppu. Nuppu omi Candyn mieltymyksen ompeluun samalla kuin ompelukoneenkin. Nupun ja Candyn kerrossängystä tein kuvissakin näkyvän *mikä sen nimi nyt onkaan kun on ylhäällä sänky ja alhaalla pöytä ja muuta tilaa? Siitä tuli hieno, yläkerran keittiöstä poistin kaksi hyllyä ja siirsin pöydän sekä makuuhuoneesta tein olohuoneen. On ollut kivaa :)

Olen myös askarrellut noita tarjottimia, kuvassa vaan eläinaiheisia, muta olen tehnyt paljon muitakin. Pari skräppisivuakin tein, mutta oikeastaan vaan saadakseni ne pois tehtävien listalta.

Chris on hakenassa vanhempiaan lentokentältä. Ne menee kyllä suoraan hotelliinsa, kun kellokin on jo näin paljon. Toivottavasti niiden lento on mennyt hyvin. Viime viikolla ne oli Pariisissa, viikonloppuna siirtyneet Skotlantiin (kaitt) ja nyt tänään siis tulleet suomeen. Ai nii! Chrisin koulu loppu tänään! Hip hei!

Poljettiin Hapsin kanssa Plantageniin, ostin vähän turhautuneena taimia. Turhautuneena siksi, kun omat kurkkuni eivät kahdesta yrityksestä huolimatta ole lähteneet kasvamaan ja osa yrteistäkin takkuaa. Ostin sitten pari marjapensastakin. Ja kuljetin kaiken pyöräntarakalle kiinnitetyssä muovikorissa kotiin. Sai polkea kieli keskellä suuta, ettei olis pinaatit ja kesäkurpitsat hyppineet tielle. Oli hauskaa olla Lassin kanssa kahdestaan :)

Reilun viikon päästä lähetään Tukholmaan! Jee! Kerroinkin jo varmaan niistä meidän hyvin sivistyneistä suunnitelmista, mä olen nyt päättänyt omani. Haluan valokuvanäyttelyyn. Se on samassa paikassa, jossa käytiin viime kerrallakin. En yhtään muista kenen töitä siellä on esillä, eikä se ole se pointtikaan. Ehkä mä suurimmalla lämmöllä muistelen sitä alakerrassa ollutta kauppaa...

Mitäköhän vielä. Olen pikkasen alkanut jo työstämään uutta kirjaa. Hion kovasti minttujuomaa. Minttua en ole onnistunut näännyttämään pihaltani, joten siitä riittää testattavaksi!

Ok, siippa tuli! Vanhukset pääsivät hotelliinsa ja Chrisillä on uudet lenkkarit!

Oiyasuminasai!

<3 Raisa

2 kommenttia:

  1. Mulle tuli tosta jutusta mieleen kun mä pelastin yhden pudonneeb linnunpoikasen mutten löytänyt sen pesää. No vein sen sitten kotiin ja syötin ja juotin ja se oli ihan ok jonkun aikaa ja delas sitten kuitenkin. Ja mähän porasin D:.

    Sun nukeilla on aivan järkyttävän hienot sisustukset. Mun nuket vaan pönöttää hyllyssä.

    Ps. Ilkiö kun et oo liittynyt mun uuten blogiin lukijaksi ;)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Laura kommentista!
    Sorry, mä muistan sen sun blogin aina silloin kun en ole koneella ja sitten en meinaa muistaa sitä silloin kun olen, mutta nyt asia korjattu ja innolla odotan lisää blogimerkintöjä! Ihan hullu kuva sinusta (?!!) siinä alussa, kait bannerissa?. !
    Mä oon ite kans kyllä tosi tyytyväinen tyttöjen koteihin, ehkä vähän kuitenkin viimeaikoina alkanut vaivaamaan jonkin asteinen tyytymättömyys, kun olen niitä uusia huonekalujakin alkanut tilailemaan. Mutta nyt siitä onkin tulossa entistäkin ehompi!
    <3 Raisa

    VastaaPoista