perjantai 16. maaliskuuta 2012

Raha-asiaa ja Hyvis-postaus

Vaikken asuntolainaa ylimääräistä lyhentelekkään, voin silti hehkuttaa sen olevan nyt alle 150 000 euroa. Aika kamalaa siltikin. Eikä raha-asioista varmaan näin sais puhua. Soo soo.
Luottokortissa nyt vähemmän kuin kuukausirajani on. Ihan käsittämättömän hienoa. Paitsi. Just rapsahti reilu sadan euron meno sinne, kun sponsoroin aivan ihanaa Suzette-pupua. Oli niin kiukkuisen ja sitä kautta meidän Hyrrän näköinen, etten voinut vastustaa kiusausta :)

Siihen meni reilu 80 euroa ja Petan jäsenmaksuun sit reilut 20 euroo. Pinkkis ei voi antaa mitään, kun ainoa asiakas viime kuussa ei ole vielä maksanut laskuaan. Pinkkis antaa toistaiseksi 10 % rahoista, jotka tililleen päätyy, ei siis voitoista (kun eihän niitä edes ole!! hahaha - säälittävää), vaan rahasta, joka tilille maksetaan. Ja tämä alkoi vasta viime kuussa. Muistaakseni. Ihan sama. Haluaisin antaa hyväntekeväisyyteen amerikkalaisten oppien mukaan 10 % tuloistani, mutta se tuntuu kyllä ihan mahdottomalta, en siis millään raaski. Mutta on minulla tähän puolusteluja, haluatteko kuulla? Jos ette, niin hypätkää seuraavan yli. Hop!
1. Me täällä suomessa maksetaan veroja paljon enemmän kuin jenkeissä, ja ikään kuin niillä rahoilla tehdään hyväntekeväisyyttä, kuten vaikka tuetaan lihateollisuutta ja maksetaan kansanedustajien taksikulut.
(miks tää teksti jää näin?)
(ihan sama)
2. Jenkeissä saa jotain verohelpotuksia tehdessään lahjoituksia hyväntekeväisyyteen, suomessa ei tod.
3. Yritän kasvattaa omaa auttamispottiani myös antamalla aikaani ja yrittämällä värvätä muita mukaan (täällä plokissa: olen saanut ainakin yhden teistä tekemään lahjoituksen Save a Bunny järjestölle ja Mirrin ja Satun liittymään Animalian jäseniksi! Hip hei! Hyvä minä! Oikeesti toivon, että joskus nää mun hyvis-postaukseni innostais muitakin tekemään lahjoituksia.)
Siinä mun kootut selitykseni.


Huh! Pääsin eroon siitä! Ahdistavaa. Eilen taas hetkena ikaa väkertelin yhtä skräppisivua. En saanut valmiiksi. Enkä löytänyt mitään, jolle olisin voinut tarjota uuden, ehkä paremman elämän kirppiksellä. Tulen töistä nykyisin niin myöhään ja nälkäisenä kotiin, että syön aina ihan liikaa ja loppu illan pyörin maha turpeana, enkä saa mitään aikaiseksi ja sitten onkin jo mentävä nukkumaan. Onneksi saan nykyiisn nukuttua taas normaalisti, eli todella hyvin.

Pyöräilin tänään todella kiukkuisena töihin, rähisin ainakin kahdelle tampiolle, jotka kävelivät (huom! Kävelivät) pyörätiellä (huom! Pyörätiellä). Samperi soikoon, niin ku tuolla ei olis muutenkin tarpeeksi vaikeeta edetä, ilman että taliaivoit lompsii missä sattuu. Muistutus kaikille: Suomessa on oikean puoleinen liikenne, poikkeus tähän jos jalankulkija etenee maantietä pitkin, silloin ja vain silloin tulee hänen kulkea tien vasenta reunaa. Kun taas kulkiessaan kevyelle liikenteelle tarkoitetulla tiellä, tulee jalankulkijan kävellä oikeaa reunaa. Usein kevyenliikenteen väylät on jaettu niin, että pyöräilijät käyttävät ulointa reunaa (eli siis autotietä lähinnä olevaa) ja jalankulkijat (joihin myös koiranulkoiluttajat lasketaan) taas sitä reunaa, joka autotiestä kauempana. Ja näillä pienoisteillä noudatetaan myös perussääntöä, eli kuljetaan oikeaa reunaa. Näillä ohjeilla kaikkien on huomattavasti mukavampi ja turvallisempi liikkua Suomen tuhansilla teillä. Mitä enemmän kulkijoita, sen tärkeämpi on muistaa nämä säännöt. Ja kyllä, arvon nuoriso, tämä ohjeistus koskee myös teitä.

Mä en tiedä miks mä oon aina niin kiukkunen. Tai sen tiedän miks tänään olin niin erityisen kiukkuinen, mutta noin yleensä. Ehkä mä vaan olen sellainen kiukkuinen luonne.

poistettu jotain-------------------FB:sta tulikin mieleeni - luin hesarin nyt liitteestä jostain Parviasesta. En muista enää etunimeä. Se on joku julkkis? Mä oon niin kaikesta tärkeestä ja merkittävästä pimennossa! No, onneks mä sentään Tuksun tiedän. Mut nyt kun ei ole telkkaria, ei ole facebookissa, ei käy kampaajalla, jonne tulis 7-päivää lehti niin ei tiedä tärkeistä tapahtumista yhtään mitään. Eikä mulla ole sellasia kavereitakaan, jotka näistä julkisuuden valokeilassa viihtyvistä nuorista ja kauniista naisista puhuis, ni mä en oikeasti kuule niistä mitään. Mä vaan skräppään ja kasvatan ituja.

Moi nyt. Unohdin ottaa herkkuja mukaan, nyt olen syönyt jo kaikki pähkinäni ja kuivatut hedelmät. Ankeeta. Kotona olis ollut suklaata ja ameriikasta asti lähetettyjä yli 400 kalorin keksejä.

ONNEKSI ON PERJANTAI!!!

Säästövinkki: Peruuta lehtitiluaksesi ja lue kaikki oleellinen Pinkkiksen plokista.

♥ Raisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti