tiistai 15. helmikuuta 2011

Pinacolada Pikkukakkunen -resepti


pinacolada
Originally uploaded by Pinkkisfun
Mulla ei ole oikein mitään muutakaan, mitä nyt vähän päivittelyä nykynuorten käytöstavoista, joten tässä olis ehkä jo vähän lupailemani resepti. Summamutikassa valkkasin Puputyttö ja Vohvelisankari -kirjasta reseptin, johon mulla oli ihan oma kuva. Eli tämä on reseptin kokeiluvaiheesta otettu kuva. Tykkään muuten noista paperisista päivänvarjoista tosi paljon! Niiden sisällä, siis kun ne purkaa ne "stopperi", on kiinalaista sanomalehteä. Mä olin pienenä aina ihan haltioissani niistä. Vitsi! Meillä oli pienenä ihan sikamakeita kuminauha "jojoja" siis sellasia kiiltävästä paperista väsättyjä palloja, jotka roikku kuminauhasta. Ja meillä oli niitä paljon. Meillä oli aina kaikkea kummallista todella paljon. Älkää kysykö miksi. Sillä mä en tiedä. Mulla oli melko kummalliset vanhemmat. Tai siis on. Anyway, niiden pallojen sisällä oli hienoa sahanjauhoa. Me rikottiin niitä palloja ja tehtiin siitä jauhosta ja vedestä meidän keppihevosille mössöä :) Mulla on kyllä ollut niin ihana lapsuus. Ja mä otan kyllä kaiken kunnian siitä itselleni. Tai siis jotain. Mun vanhemmat ei todellakaan leikkinyt mun kanssa, laittaneet ruokaa, käyneet kävelyillä tai mitään tollasta, mikä nykyään on vähän niinku "must". Mä ite kehittelin kaiken. Ehkä mä just sen takia olen näin ihanan lahjakas :) Nyt äiti suuttuis, jos lukis mun blogia, mutta otan riskin, kun tiedän ettei se lue. Se ei juuri laittanut meille ruokaa. Mä ja mun sisko opittiin paistaa kananmunaa aika varhaisessa vaiheessa ja kaikki kamaluudet mitä meidän isä raahas tukusta (lihapiirakat, lihapullat jne.) päätyi meidän nälkäisiin kitoihin. Mutta jokainen tyylillään. Mä sain leikkiä ihan sikana, mulla oli enemmän leluja kuin alueen muilla lapsilla yhteensä. Hopla! Kyllä taas lähti juttu lapasista! Tässä se resepti!

Laitan reseptin perään sen päivittelyn. Ja jos keksin jotain muuta lisäksi.

Pina Colada Pikkukakkunen, 12-16 kpl

Mukavan hedelmäinen ja raikas kakkunen, olematta silti yhtään liian terveellinen tai köykäinen.

4 dl jauhoja
0,5 dl kookosjauhoa (jos et löydä valmiina, voit jauhaa esim. tehosekoittimessa hiutaleita jauhoksi)
0,5 dl kookoshiutaleita
2 tl leivinjauhetta
0,5 tl suolaa
1 pieni tölkki ananasmurskaa
2,5 dl kookosmaitoa
1 dl rypsiöljyä
2,5 dl sokeria
1 tl vanilja-aromi

Lämmitä uuni 175ºC:seen. Vuoraa muffinssivuoka paperisilla leivosvuoilla. Laita sivuun.

Sekoita keskenään jauhot, leivinjauhe ja suola. Laita sivuun.

Soseuta ananasmurska tehosekoittimessa. Lisää kookosmaito, öljy ja sokeri.

Tee jauhoihin kuoppa keskelle ja kaada ananasseos siihen. Sekoita kaikki ainekset huolella.

Pientä kauhaa käyttäen täytä leivosvuoat ¾ täyteen. Paista 20-25 min. Kokeile kypsyyttä tikulla. Jäähdytä kunnolla.


Pina Colada Kuorrute

120 g sin. Keijua, huoneenlämpöisenä
100 g kookosrasvaa, pehmitettynä
7 dl tomusokeria
1 tl vanilja-aromia
1 rkl kookosjauhoa
1 rkl kookoshiutaleita
1 pieni tölkki ananasmurskaa, valutettuna (ota mehu talteen)
2 rkl ananasmehua (voit lisätä tai pienentää määrää tarpeen mukaan)
(keltaista elintarvikeväriä)

(1 pieni tölkki ananaspaloja koristeeksi)

Vatkaa pehmeä kookosrasva ja margariini kuohkeaksi sähkövatkaimella. Lisää joukkoon tomusokeri. Vatkaa vielä pari minuuttia. Lisää vanilja-aromi, kookosjauho, kookoshiutaleet, ananasmurska- ja mehu. Halutessasi lisää varovasti keltaista elintarvikeväriä.

Voit koristella kuorrutetut Pina Colada Pikkukakkuset ananaspaloilla.

Reseptikin on raakaversio, voi olla että kirjassa oli vähän erilainen. Mutta toi on se mun alkuperäinen.

Olis ihan luksusta jos joku teistä kokeilee reseptiä niin laittais perään valokuvan kommenttien kera :)

Niin, siis siitä nykynuorisosta...eilen jumppatunnin (!) jälkeen oltiin pukkarissa, siinä sitten yhdeltä teiniltä putos sukka maahan, eikä se huomannut sitä. Minä sitä sitten sormella osoittamaan ja toteamaan, että joltain putos sukka. Teini käännähti katsomaan, nosti sukan ja sanoi:joo.
Että silleen...Ihan pieni, mitätön asia, mut kyl tommosen pitäis tulla aika lailla automaattisesti. Kiitos.

Muuten oli taas todella ihana tunti. Olin syönyt ihan sikana kukkakaalia ennen sitä, en tiedä että veikö se yht'äkkiä multa voimat, mutta johonkin ne kesken kaiken katos. Kyllä aikamoista tykitystä sitä edelsi, sain jostain apinanraivon jolla mäiskin, ja sen jälkeen olinkin lopputunnin ihan puhki. Helvetin kukkakaali. Mut oli kyl hyvää. Resepti pääsee mukaan Puputytön juhlakirjaan. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti