keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

Bang bang you're dead, hole in your head

Ette usko! Eilen 133 ihmistä käynyt täällä. Jälkiä jättämättä.

Avalle ihan alkuun hiusväristä vielä. Tota mun käyttämään väriä ei myydä suomessa, joten sitä ei sinne Animalian listalle kelpuuteta. Tai ainakin näin muistelisin, että sinne otetaan vaan suomessa myytäviä. Mutta tota väriä saa ostaa mm. Vegan Essentialsista, joka on täysin vegaaninen tavaratalo netissä.

Jasminelle: Kiitos! On tosi kivaa, kun kommentoidaan noita nukkesysteemejä. Mä kyllä ymmärrän, ettei mun lukijoissa paljoa varmaan nukkeihmisiä ole, mutta toisaalta kun mä ite olen, niin kyllä mä haluan niistä kertoakin :)

Ajattelin tehdä tas sellasen vege postauksen. Ei mitään saarnausta tai kuikuttelua.

Ihan aluks taas tää linkki, http://www.vegaanituotteet.net/ On niin ihanaa, kun joukko aktiivisia hyviä ihmisiä pitää yllä listaa meitä laiskoja varten. Eli täältä voi käydä katsomassa tavallisen ruokakaupan vegaanisen tuotevalikoiman. Tai siis tältä listalta löytyy tieto kaikista vegaanisista tuotteista. Todella kätevä käyttää, eikä tarvii tuntikausia viettää kaupassa tihrustelemassa aineosia. Oikein mainio lista myös niille, jotka itse eivät ole vegaaneita, mutta vegaaniystävät/sukulaiset aiheuttavat päänvaivaa, tai siis niiden helppo ruokinta. Ja voihan siellä käydä katsomassa, jos vaihtais ei-vegaanisen vohvelimerkkinsä vegaaniseen, ilman että kukaan huomaa yhtään mitään.

Puputytön juhlakirja edistyy hienosti! Ollaan melkein kaikki kuvat otettu, jotakin juhlia vielä puuttuu, ja reseptejä täytyy vielä kehitellä.
Tässä Moreenin sivuilta pöllitty esittely kirjasta:
Puputytön juhlakirja on opas eläinystävälliseen juhlimiseen. Se kattaa vuoden monet juhlat uudesta vuodesta jouluun sekä joukon ainutkertaisia juhlapäiviä, kuten häät ja valmistujaiset. Lisäksi kirja esittelee aivan uudenlaisia juhlia. Miltä kuulostavat esimerkiksi karkauspäivän kekkerit neljän vuoden välein tai eläinten kunniaksi vietettävä eläinten päivä joka lokakuussa?
Oli kyse perinteisistä perhejuhlista, riehakkaista kaveribileistä tai ulkona vietettävistä rennoista kemuista, juhlat voi toteuttaa kirjan ohjeilla vegaanista elämäntapaa kunnioittaen. Kuhunkin juhlaan huolella mietitty herkullinen menu on vaihteleva ja helppotekoinen, ja tarjoilut syntyvät tietysti ilman eläinkunnan tuotteita. Runsaasti kuvitetussa kirjassa esitellään myös teemoihin sopivia askartelu- ja koristeluvinkkejä. Kirjan valokuvat on ottanut Sami Perttilä.
Helsinkiläinen Raisa Kettunen on aiemmin tehnyt leivontakirjan Puputyttö ja Vohvelisankari – Vegaanin herkkukirja, jonka toinen painos ilmestyy syksyllä 2011.

Mulla on sellanen kustannustoimittaja (tai siis niillä on ja se tekee töitä myös minun kirjani parissa. Se on ihana. Se on tavallaan semmonen, joka pitää asioista huolen ja mä saan hörhöillä. Mä tarvitsisin oikeeseenkin elämään sellasen!

Tässä vielä alustava kansi, oon mä ihan varmana rehvakkaana senkin postannut, mutta ehkä se nyt kirvoittais teistä jonkun kommentinkin ;) Mä ite tykkään siitä ♥ Mun rintakehä näyttää hienolta. Ja toi pupu on ihana!



Näiden kirjojen kanssa on se ikävää, tai siis ei ikävää, mutta silleen hankalaa, kun mun pääpotkurini (siis se joka pitää liikkeellä) niiden tekemiseen on sellasen hassun, herkullisen ja värikkään puolen näyttäminen vähän nihkeässä maineessa olevan vegaaniruoan ...voi ei! Mulla katos lause ihan totaalisesti. Laittakaa loppuun mitä haluatte. Niin, mä siis haluan näyttää toisenlaisen vegaanisen maailman. Mutta...kirjaa myydään vegaaneille, sitä ostaa vegaanit, jotka jo tietää. Mä haluaisin saada kirjan lihiksille, sellasille avoimille lihiksille, jolla ei ole ihan kamalan syvällä pakottava tarve syödä proteiininsa eläimenmuodossa. (sellasethan kyllä vois tehdä vaikka tofuleikkeitä esim. kalanmuotoista piparkakkumuottia käyttäen).

Joo, eilen facebookissa huomasin, ettäKoiraryhmä niminen ryhmä on olemassa, ja re-aktivoituu tässä lähiaikoina. Ehkä sieltä sais jotain mielekkyyttä tämän *levittää kätensä ilmaan* vastapainoksi.

Illalla tein yhden hameen.


I made the skirt and top :) Nicky made the mess
 
Ja otin hassuja kuvia. Nyt on suunnitelmissa vielä hassumpia kuvia.
 
Heip!
 
♥ Raisa
 
vielä muutaman postauksen aikaa kommentoimalla osallistua arvontaan!

2 kommenttia:

  1. Vitsit miten huippukivan näköinen kansi! Onhan odotettavissa sit hirveästi kaikkia kivoja ja herkullisia reseptejä?-)

    VastaaPoista
  2. jee jee ihanan näköinen uusi kirja sulta tulossa! :3 pitänee hankkia se! ja pitäisi hankkia se ensimmäinenkin! kasvissyöjiä yritämme olla mahdollisimman paöjon ja muutenkin kiinnostaa tuo täysin ei-eläinperäinen kokkaaminen, se on mun mielestä hieno ja jännä mahdollisuus :D

    niin ja asiasta kolmanteen, käyn aina täällä silmäilemässä sun uudet postaukset ja sit jossain luki et tylsää kun seuraamien blogien pitäjät kirjoittaa niin harvoin, kamala pisto tuli sydämmeen :( anteeksi kun en ole kerennyt/jaksanut! koitan taas joskus tässä kirjoittaa jotain uutta! energia vaan ei jotenkin riitä tällä hetkellä, masis suomi ihanan aasian jälkeen :( on niin puhki töiden jälkeen. pöh. mut eipä muuta! :)

    VastaaPoista