maanantai 27. kesäkuuta 2011

post juhannus

Mui.

Se on Raisa täällä taas. Täytyy ottaa nyt todella varovasti, on nimittäin kuulkaas niin tasapainonen olo, että pelkään sen särkyvän rikki pois ja kaiken olevan taas heikunkeikun ennallaan.

Oli meinaa mainio juhannus. Pelkäsin, että se menee ihan mönkään koko juhla, kun meillä meni suunnitelmat sitä mukaa kun mä niitä kehittelin. Tai no joo, yks suunnitelma mulla oli ja se ei toteutunut, sitten keksin uusia ja tuli riitoja ja ei meinattu mennä minnekään, eikä edes grillattu eikä ole pihalla terassikalusteita ja vettäkin sato ja vaikka mitä. Ja silti oli ihana juhannus :) Veikkaan, että se oli just se meidän tekemisten pienuus ja hallittavuus, mikä siitä teki niin ihanan!

Eli mitä sitten tehtiin? Tehtiin kaikkea pientä kivaa mistä jää hyvä mieli ♥ Lapset leipo Chrisin kanssa ihania keksejä. Minä käytin osan meidän melko isosta sienisadosta. Sulatin toisen pakastimen (nyt se on kikherneitä lukuunottamatta tyhjä, odottaen kesä satoa). Siivottiin! (kuvia kohta) tein askartelujuttuja jotka on roikkunut jonkin aikaa (kuvia kohta). Oltiin juhannuskävelyllä ja minä sain otettua ihania kuvia (kuvia kohta!). Lapset nukku teltassa kunneS alkoi satamaan. Oltiin Nuuksiossa 7 km lenkillä ja eväsretkellä (kuvia kohta). Vein auton korjattavaksi! Ja sitte paras! Minä puutarhuroin!!! Ajattelin, että vitut naapureista, minähän olen omalla pihallani just niin paljon kuin haluan! Meillä oli yks nurkka tontista pahasti takiaisten valloittama, raivattiin se ja minä toin kolme-neljä kottikärryllistä multaa ja valmista kompostia ja lopulta siinä oli mulle ja Pinjalle kasvimaa. Emmä tiedä keritäänkö me mitään siitä saamaan, mutta ainakin avomaankurkkuja ja salaattia siihen istutettiin.
Sunnuntaina käytiin Stockalla vaihtaan Chrisille isommat kengät, ja hittolainen! Siellähän oli alennusmyynnit. Ja ne pirulaiset tiesi, että mä olen tulossa, sillä ne oli laittanut just siihen eteen ne astiat mistä mä tykkään ja ne oli kanta-asiakastarjouksessa, ja mulla oli paljon aikaa niitä hypistellä, kun chris vaihto kenkiään. Ja sitte C vielä oli ostamassa mulle niistä kaikista kauneinta ja mä en halunnut. !! Voitteko uskoa! Mä en ostanut MITÄÄN! Vaikka ne oli just niitä mistä mä niin tykkään ja vielä tarjouksessa! Mä vaan ajattelin, että kuinka kauan joutuisin tekemään töitä että olisin sen tienannut, miltä se näyttäis kotona kaikkien muiden ihanuuksien seassa, kuka sen on tehny, mistä kaukaa se tulee...ja sit mä ajattelin sitä, että mitä mä haluan sitte tän jälkeen. Mä olen niin viisas! Ha hahahah! En oikeesti, sillä olen viikonlopun aikana tilannut My Little Poneja oikein urakalla taas! Niistä lisää myöhemmin!
Stockalta ruokakauppaan, 70 euroo kaikkeen tarpeelliseen ja mahdollisimman kotimaiseen jne. (+ riisijäätelöt, hillottua inkivääriä ja cashewpähkinöitä - ne makso vittu 15 euroo! järkyttävää!) Sieltä sitten Plantageniin (ok, ei ihan sovi tähän mun hienoon ideologiaani kotimaisuudesta ja pienien tukemisestä, mutta mä olen tällä puutarhurointialalla vielä niin uusi, etten edes tiedä missä niitä kauppoja on) ostamaan yrtteä. Ostin kotimaisia luomuyrttejä kamalan kalliilla hinnalla (mietin, ett kaupasta olis saanut samalla hinnalla valmiiksi kasvatetut yrtit), joitain siemeniä (aika vähän mitään enää kerkiää laittaa, mutta jotain kuiteski) ja sitte ostin ♥ kaksi marjapensasta!♥ Karviaisia. Toinen oli hieno kotimainen ja toinen oli puolet halvempi.


Puutarhuroidessani möyhensin erinäisiä paikkoja ja tulin hätyytelleeksi muurahaisia oikein toden teolla. Vähän tuli paha mieli, mutta toisaalta taas kun alan nyt niitä paikkoja hoitaa, niin ne tulis kuiteski hätyytellyiksi. Silti. Ne kanto niitä muniaan kolmekin muurahaista yhtä munaa jne. Meidän kompostista (joka oli yllättävän ravinteikkaassa ja hienossa kunnossa, vaikkakin liiian kuiva) oli jonkun koppakuoriaisen jättiläismäinen toukka! Ihan hirveen kauheen kamala! Mä hain koko perheen sitä kauhistelemaan! Mä otin itsekin kuvia, mutta ne ylivalottu tai jotain, joten ihan kuulkaa teidän iloksi etin netistä sellasen ja tässä se nyt sitte on!

Ja kooltaan se oli suurin piirtein mun peukalon paksuinen.

Että silleen! Kuukausi vielä lomaan. Mutta mä kyllä nyt taas nautin ihan tästäkin. Lomalla se tietenkin huipentuu, mutta mulla on kyllä melko mukavaa ihan muutoinkin. Eikä mulla siltikään ole sellasta hurmostilaa, vaikka en ole kyllä ihan varma, ajattelenko mä koskaan sellaista olevan. Mutta siis mulla on mukava olo ihan itsenäni, vaikken mikään kovin kummoinen olekaan. Se vaan on niin mukavaa, kun on sanut asioita aikaiseksi. Kerroinko muuten siitä yhdestä Blythe takista jota työstin. Ei siitä sitten tullut mitään :) Muuta kuin harjoituskappale. Kyllä mä ehkä vielä joskus voisin tehdä sellasen vähän paremmasta kankaasta, mutta en nyt ehkä ihan heti kuiteskaan. Anyway, se, että tuhrasin siihen ainakin kaksi päivää ja lopulta se ei sitte ollutkaan hyvä ei harmita mua juuri lainkaan! Ja aiemmin sellanen ajantuhraaminen olis syönyt mut elävältä.

Poneista. Chris laitto mulle linkin jonhonkin nettikauppaan, jossa niitä vanhuksia oli. Mä sitten joitakin tilasin, ja jotenkin siitä taas vähän innostuin. Tilasin sitte parista muusta paikkaa kans. Kaikista hienoin oli Kupliina! Muistatteko sen keltasen istuvan ponin? Sen just tilasin! Meriliinukankin haluaisin, mutta niistä on enemmänkin jotain jenkkiversioo  tarjolla, enkä mä sitä halua. Ostin myös baby Rusettiinan ja Baby Surprisen. Mä tykkään poneista, mutta olen ihan hulluna niihin poneihin, jotka mulla on itellä joskus ollut! Tai jotka muistan jotenkin lapsuudestani. Ja nää on just niitä!

Toivottavasti teillä oli yhtä ihana viikonloppu! Pari skräppijuttua tuli vielä siihen arvontapakettiin.

Ja sitten niitä kuvia! eikä, kun sitä ennen kiitos vielä Kaislalle tarjotin -kommentista! Mä olen itse tehnyt, tai siis ainakin vahvasti niitä tuunannut. Ne on nimittäin kirppikseltä ostettuja puu-(tms.)tarjottimia, jotka olen kankaalla päälystänyt. Olen tehnyt sellasia todella paljon, ja niistä melkein  aina tulee tosi kivoja!

Kuvia!

IMG_8352

IMG_8351

IMG_8343

Eli tässä todisteet siitä, että siivottu on! Lapsetkin sain pitkästä aikaa siivoamaan omat hommansa!

Sitten askartelujuttuja (ennen nukkeja)
IMG_8345

IMG_8353

vähän vanhempia askartelujuttuja
IMG_8024

IMG_8347

Ja sitte Nuuksioo (ilman nukkeja vielä tässä vaiheessa)
IMG_8276

_MG_8317

_MG_8313

Ja sokerina pohjalla: Tytöt! Juhannuksena ja Nuuksiossa, ja Nicky vielä ruumiin hävityspuuhissa.

Vicky

Look! A beautiful butterfly!

IMG_8172

Gotta get rid of this thing

Burying the body

_MG_8304

Nicky and Vicky by the pond

Vicky in a tree

♥ Raisa

1 kommentti:

  1. Aivan ihania nuo seinäpääasiat. Siis nuo my little ponyn pää seinäkoriste ja se glitterpeuranpää seinäkoriste. Mahdottoman suloisia! (ok. niinkuin vähän kaikki mitä sie teet :P)
    Ihanasti maanantaita piristi taas lukea siun postauksia *syrän*

    VastaaPoista