torstai 24. tammikuuta 2013

sitä samaa taas

Ahkera bloggeri tässä taas hei. Selkärangaton bloggeri tässä myös, hei vaan. Ei siinä, että olisin nyt tilaillut mitään, sen yhden "Dream Girl"'n jälkeen. Niin, sehän oli siis eilen...Mutta ennen kaikkea tarkoitan sitä sellaisen päivittäisen, tehokkaan rutiinin puuttumista. Eilen illalla sain kyllä tehokkasti luettua, mutta kseessä olikin bilsassa kohta Kulutus ja sit heti perään jätteet. Ja ehkä maailmassa mikään ei ole niin mielenkiintoista kuin ne :D Ja pystyin lukemaankin niitä kuin romaania, ilman mitään harhailuja ja muita häiriöitä. Se oli ihanaa. Mutta heti kun tulee jotain vähänkään mutkikkaampaa/vähemmän kiinnostavaa -plop- mä en käsitä enää sanaakaan lukemastani. En ainakaan ensimmäisillä viidellä lukukerralla, sit saattaa sen jälkeen pikkuhiljaa jotain upotakin. Turhauttavaa. Niin toivoisin oppivani paljon asioita ja vielä niin, että muistaiskinkin ne, mutta kun muistikin on niin hatara.

Ennen kaikkea siis kuitenkin harmittaa se kurinalaisettomuus (ei sitä noin kirjoiteta!). Kun en ole enää ollenkaan niin tunnollinen opiskelija kuin olin viime jaksossa. Mähän luin silloin koko ajan. (ja silti sain kokeesta 8+, ihan käsittämätöntä).

Olen kuitenkin päättänyt, että tulen vielä lukemaan kokeeseen. Hyvin. Aikaa on enää vajaa viikko, enkä ole vielä edes kaikkia (läheskään!) läksyjä tehnyt, enkä koko aluetta käynyt edes kertaallleen läpi. Toivotonta. Eikä tämä täällä päivittel tietnkään auta yhtään. Aikaakin tähän menee.

Olen kuitenkin alkanut tekemään taas listoja tehtävistä asioista. Se selkeyttää asioita pään sisällä. Ainakin jotain koen saaneeni aikaiseksi. Eilen ompelin myös vähän. Ja puin nukkeja. Koska toi ompelukin on jotenkin niin lepsua, olen ommellut asioita loppuun asti. Eikä siis niin, että teen sata ja yksi pussukkaa vaiheeseen a ja sitten ompelen sata ja yksi pussukkaa vaiheeseen b jne.  Nyt mull aon kyllä sata ja yksi pussukkaa vaiheessa h, mutta vien ne yksi kerrallaan läpi viimeiset vaiheet. Että tulee tunne asioiden loppuun viemisestä. Ja se tuntuu kivalta. On mukavaa saada asioita päätökseen. Ehkä siksi tykkään myös siitä, kun saan vaikka teepurkin tyhjäksi.

Olen tehnyt päätöksen, siis kunnes koeviikko on ohi, etten katso elokuvia päivällä. Yleensä aletaan katsomaan jotain illalla ennen nukkumaan menoa ja sit jatketaan se loppuun päivällä. Mutta niin kauan kun olen tälläinne lusmu ei moinen peli vetele.

En myöskään lue oikeita kirjoja ennen kuin tämä piina on ohi. En ole niitä kllä pitkään aikaan lukenutkaan, kun on niin paljon kaikkea muuta mielenkiintoista. Eikä ole mitään erityisen houkuttelevaan kirjaakaan näköpiirissä. Muistatteko sen japanista kertovan kirjan jonka ostin pitkä aika sitten. ALoin sitä jossain kohtaa lukemaan, mutta se on edelleen pahasti kesken. Mutta lukemani perusteella voin sanoa, että siellä on kyllä ainakin ollut asiat aika pahasti pielessä, ihan jo rakennuspuolella. Ihan mielipuolisia rakennushankkeita, joista ei kukaan muu kuin kaupungin päättäjät ja rakennusfirmat hyödy. Käytetään siis väen väkisin rahaa ihan naurettaviin juttuihin, jotta varmistetaan se että ens vuonnakin saadaan valtion kassasta rahaa.

Hitto. Posti tuli, mutta eei vieläkään mun Martha-reppanaani :( Missä se tyttöparka on?!! Ja se on vielä mun kaikista kallein nukkeni. Auts! Sattuu!! Tuli kyllä uusi luottokortti...mä olen muuten ihanneasiakas. Oikeesti. Ostan paljon luotolla, pidän koko ajan luottokorttitilin reippaasti miinuksen puolella ja silti maksan laskuni tunnollisesti. Enkä mä edes tykkää mun pankista yhtään. Miks mä teen niille tälläisen palveluksen? Pitäsi taas saada koko roska maksettua pois. Kyllä. Mutta siihen pitäis saada jostain samanlainen draivi kun oli vuosi sitten. Mistä niitä draiveja sais?

 Eilen otin muutaman kuvan niistä uusista putkiloista/täytettävistä korujutuista. Mä myyn niistä osan tyhjinä, mutta ennen kaikkea tulen tekemään niihin jotain maailmoita ja myyn niitä sitten täytettyinä. Näissä kuvissa yhtä poikkeusta lukuunottamatta ne, jotka myyn tyhjinä, hintaan 5 €/kpl + postikulu 0,80€, Nopeat syövät hitaat. Niin, ja tilaus onnistuu parhaiten s.postilla pinkkisfun(at)gmail.com!

Lepakkomiehellä täytetty ei ole myynnissä. Kaksi "kupua" avattuna.

Noppa, jotta saatte käsityksen koosta. Nä ovat siis aika isoja, mutta silti kevyitä, koska toi "lasi" on muovia.

Tälläsiä ne nt on. Melko hienoja ja tosi sellaisia mielikuvitusta kutkuttavia...mitä kaikkea sinne sisään voisikaan rakentaa.
 Hassua, mull aon postissa yks paketti haettavissa, ollut jo pari päivää, mutta koska tiedän mitä siellä on (söpöjä koruosia) en ole jakssanut sitä vielä hakea. Olen odottanut, että tulisi tieto Marthasta, hakisin sitten molemmat yhtä aikaa. Hassua tämä siis siksi, että olen kuitenkin ihan pakettihullu, mutta näin tämä tulva turruttaa...

Nt opiskelemaan entalpiamuutoksia!

xoxo,


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti