torstai 29. syyskuuta 2011

Pata kattilaa soimaa ja kalaa pannussa ja pannun reunalla

Eilen oli laskelmien mukaan se päivä, kun oltiin käytetty kaikki ne luonnonvarat mitä maapallo vuodessa tuottaa. Eli tänään eletään ikään kuin velaksi. Ja sitä velkaa ei pystytä maksamaan. Tässä linkki, tai siis siellä enemmän asiasta.

Mä olen ehkä maailman viimeisin ihminen saarnaamaan tästä, enkä mä siis oikeesti yhtään saarnaakkaan. Mä myönnän olevani niin epätäydellinen tämän asian suhteen kuin mahdollista. Mutta ehkä mä voin sitten kirjoittaa kokemuksen syvällä rintaäänellä ;)

Hitto, eihän mulla edes ole mitään asiaa tästä...mikähän juttu tääkin nyt oli? Plääh. Jos mä kerron mitä mä teen "oikein ja väärin"? (mikään mun jutuista ei sitten päde matkusteluun - silloin mä olen ihan holtiton - onneks köyhän ei ole varaa matkustella usein)

Hyvä Raisa
Ostaa melkeinpä kaikki omat ja lastensa vaatteet käytettyinä
Liikkuu todella paljon pyörällä ja silloin kun liikkuu autolla, hoitaa ainaki 20 asiaa yhellä kertaa!
On kasvissyöjä
Kasvattaa ja keräilee itse osan ruoastaan
Kierrättää paperia, lasia, metallia, biojätteitä, kangassilppua, kartonkia
Kerää sadevettä puutarhan hoitoon
Muutenkin säästää vettä keinoilla, joista ette halua kuulla
Tekee paljon itse, uusiokäyttöön otetuista materiaaleista
Vie omat tarpeettomaksi käyneet vaatteet jne. kirpputorille
Korjaa rikkimenneitä vaatteita
Shoppailee kirppiksillä
Ei harrasta kaupoissa kiertelyä (ja näin lankea kaikkiin houkutuksiin)
Ei joudu tv:n mainosten pauloihin (ja näin lankea kaikkiin houkutuksiin)
Suosii ja tietoisesti hakee kotimaista ja lähellä tuotettua ruokaa
Suosii luomua
Viimeiseen saakka välttää ruoan poisheittämistä
Kirjoittaa blogiinsa näistä asioista kannustaakseen muita :)

Tuhma Raisa
On ihan mahdoton.

Tää oli nyt sit taas sarjassa ihan älyttömät postaukset, jotka tulis jättää postaamatta kokonaan.

Eilen sain asioita aikaiseksi ja olin niistä hyvilläni. Tänään aamulla ihastelin syksyn tuoksua. Se tuoksuu lapsuuden metsiltä ♥

 Picture 532

Picture 574

Ai nii!! Kerroinko jo, että olen nähnyt enemmän kuin vaan vilauksia tulevasta kirjasta!?!! Graafikko on siis kovaa vauhtia tekemässä siitä kirjan näköistä. Ei minkä tahansa kirjan, vaan erityisesti MINUN kirjan näköistä vaaleanpunaista Puputytön hattaraa :)

Mun pitäis tehdä itselleni joku viitta (vanhasta lakanasta tai verhosta tai pöytäliinasta, joka tapauksessa semmonen vähän reppana), jonka mä voisin aina laittaa päälleni "pelastaessani maailmaa". Eli aina kun mä vaikka vien kierrätys juttuja keräysastioihin tai käyn järjestötapaamisissa. Vitsi! Ajatelkaa jos niissä Viipurin kuvissa olisitte nähneet minut viitta päällä! Ihana ajatus!

Huono päivä blogille tämä päivä.

♥ Raisa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti