maanantai 14. marraskuuta 2011

Terveisiä sairaslomalta!

Hello! Hello!

Mä oon ollut aikuiikäni ensimmäisellä sairaslomalla! Kolme päivää vapaata flunssan takia! Aina aikaisemmin olen kipeenä töihin ryöminyt, tällä kertaa ajattelin olla fiksu ja ryömiä lääkäriin. Setä kiskaisi minut huoneeseensa, kurkki nieluun, kopautti poskia ja kirjoitti reseptin johonkin nenä aukipitävään lääkkeeseen ja passitti kotiin. Kolmeksi päiväksi. Luksusta! Ekan päivän nukuin. Katoin välillä Studio Ghiblin elokuvia, jouduin aina kelaamaan kauheesti taaksepäin, kun nukahtelin koko ajan. En jaksanut edes stressata sitä,e ttä olen kotona enkä ole saanut mitään fiksua aikaiseksi.
Seuraavana päivänä olinkin jo paljon pirteämpi, jaksoin tiskata ja pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa, Studio Ghiblin leffojen katsomisen ohella. Illemmalla taas heikotti, kun olin riekkunut liikaa. Jossain vaiheessa iski pikainen ahdistus siitä makoilusta, kunnes muistutin itselleni olevani sairaslomalla, minun kuuluu lojua! Se oli jotenkin niin vapauttavaa. Sairaslomalla oli kivempaa kuin talvilomalla! Koska ei ollut sitä pakko saada ihan kauheesti kaikkea tehdyksi ennen kuin työt alkaa -fiilistä. Totta kai oli kurjaa, kun ei saanut yöllä nukutuksi, ja pää oli kipeänä, särkylääkkeistä huolimatta, mutta aika pian kaikki kurjuuskin meni ohi, kun oikeesti sai levättyä kunnolla. Eikä siellä lääkärissäkään ollut niin kamalaa, kuin pelkäsin. Tästä lähin en mene enää kipeänä töihin :) Hassu juttu, ilmoitin sairaslomastani töissä neljälle ihmiselle, niille kahdelle, jonka kanssa täällä toimistossa olen, yhdelle sihteerille, jolta sain lääkärilähetteen sekä jollekin johtavalle esimiehelle tms. tittelihirviölle. Näistä yksi kirjoitti takaisin, toivottaen "paranemista". Mutta ne kaks, joiden kanssa työskentelen, eivät...mahtanut vituttaa kun ovat joutuneet vastaamaan puhelimeen jne. Täällä vaikka olisin syömässä mulle huudellaan, että sano sille, että olen kokouksessa tms. kun puhelin soi ja ne ei viitti itse vastata. Minä vastaan milloin peruna milloin soijasuikale suussa...puhelimessa oli 59 vastaamatonta puhelua. Mä yritin vielä sähköpostilla vähän hoitaa joitain työasioita. Tyhmä mikä tyhmä.

Se siitä. Mä en tosiaan ole kauheesti tehnyt, kokannut, käynyt järvenpäässä KOLME kertaa, leiponut, siivonnut ja ommellut. Sain yhden uuden asiakkaan! Hauskaa! Mun täytyy vielä kysyä, että voinko siitä jo hehkuttaa täällä, vai pitääkö odottaa. Tein myös Pinkkis -tilauksia, kun alko kaikki tärkeet loppumaan kesken kaiken. Hirveesti mennyt rahaa niihin. Ketjuja yli sadalla eurolla, liimaa viidelläkympillä ja koruosia n. neljälläkympillä. Chris teki eilen nukkekotiin uuden kerroksen, mä en ole sitä vielä saanut paikoilleen. En tiedä mitä niille poneille tekis, jotka siinä uuden kerroksen paikalla nyt on.

Tein kaalipiirakkaa! Toinen suolainen piirakkani. Ihan ok, Taikinasta tuli mukavan maukas. Tein myös omenapiirakan, mun piti viedä se isälle sunnuntaina, mutta sokeri palo siihen pintaan niin rumasti, että söin sen itse. Isä sai kirjan ja pienen kaalipiirakan. Lisäksi tein Hävyttömiä ja In-Kiväärejä, äitille myyntiin. Animalian pussukoita ommellut ihan tuskassa, tuskassa siksi, että mua ei huvittais! Ihan kamalaa. Musta oli ihanaa mennä koneelle, mutta niin nihkeetä alkaa ompelemaan jotain mitä pitää tehdä. Kun mä olisin vaan halunnut ommella jotain ihan muuta. Ja siivota! Mulla on taas vimma päästä krääsästä eroon. Ei siis mitään kovin tyhjentävää, mutta silleen vähän kuitenkin. 100 tavaraa pitäis heivata kirppikselle/roskiin. Ja ommellessa mä siis tongin samalla mun laatikoita. Mulla on yli 30 tavaraa jo laitettu kirppiskasaan.

Ai nii, Dextrein (hitto! mä yrittämällä yritin kirjoittaa sen oikein, ei onnistu millään!) 4. kausi tuli postissa, sitä ollaan myös katsottu. 5. kausi maksais tuplasti enemmän, en tiedä raaskinko. Mut ihan kauheen tyhjyyden se jätti, nyt kun ei ole sitä katsottavana. Musta oli niin ihanaa, että se eukko kuoli. Mä olen hokenut sitä alusta alkaen, että ton ämmän on kuoltava! :D

Olen saanut uusia hyllyjä, otan niistä ehkä joskus kuvia. Mulla on kauheesti kiinni kurottavaa, sähköposteja, töitä, kommentteja, blogeja (toivottavasti!) täytyy mennä. Työpöytä oli ihan täynnä kaiken maailman papereita. Moi nyt!

♥ Raisa

Ai nii, yks päivä syötiin uuniohrapuuroa ja mansikka keittoa, sitte täytettyjä tortilloja (täytteenä kaikkia jämiä), emmä muista. Kaikkea terveellistä ja ekologista. Hyvin ollaan syöty. Tänään elokuviin, huomenna tulee taas joku toinen raksamies kattomaan meidän lattiaa, neljäs jo, hitto kun niistä ei oikeesti ole mihinkään. Saisko pikkuhiljaa jo edes yhden tarjouksen laatoituksesta, kiitos. Lassila & Tikanojan tarjousta ollaan odotettu ehkä n. kuukausi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti