maanantai 28. marraskuuta 2011

Terveisiä kivikovan lasagnen ääreltä..

just joo.Kasvisruokaa parhaimmillaan. Jo alunperinn kuivaksi jäänyt lasagne ei tykännyt hyvää kun unohdin sen sulatuksen jälkeen n. tunniksi mikroon ja sit vielä lämmitin sen täydellä teholla...

Kähes yhtä kuivaa mun asiani. Ei oikeesti, ainakaan kokonan, mut vähän ainakin. Töissä on taas niin hauskaa ja semmonen leppoisa ilmapiiri. Not. No, ainakaan ei ollut mitään "puhutaan asiat selviksi" sessiota, mitä mä olin odottanut. Se töistä.

Parjantaina olin vapaalla. Istutin valkosipulia. Toivottavasti en liian myöhään. Ohjeiden mukaan olis pitänyt viim ekuussa jo laittaa, mut nyt on kuitenkin niin lämmintä, niine hkä ne kerkiää. Kauhee litania ohjeita, mä vähän sinne päin niitä noudatin. Saa nähdä mitä tulee. Mua huolestuttaa, että unohdan kevääseen mennessä mihin olen ne istuttanut!

KAtoin Lost in Translationin Chrisiä odotellessa. Sen tultua kotiin ajoin äidin kautta Lassilan Tilalle. Olen joskus aiemminkin niistä puhunut. Ostin pupuille taas paalin heinää ja paalin olkea. Sekä yli 10 kg jauhoja, herneitä ja papuja. Toivoin, että äiti olis maksanut, kun mulla niin tiukka rahatilanne, se makso 2 euroo ja ite loput :( Sit mentiin vielä Prismaan, kun travitsin kummallisia paristoja nukkekodin lamppuun, yritin saada sielläkin äitin maksamaan, mutta se ryökäle jäi autoon odottamaan :( Kivat sulle mutsi! ;) Ei, oikeesti mulla on tosi reilu ja auttavainen äiti. Ehkä sill oli mennyt överiksi Partylite tai Tupperware -kutsuilla. Kahden tunnin kuluttua siitä, kun olin kotoa lähtenyt olin jo takaiisn, eli tosi tehokas reissu!

Loppuilta meni vähän ommellessa, paljon syödessä kaikkea roskaa (ihan varmaan joku hormonijuttu taas, kun ihan sellanen tolkuton makean/suolaisen/rasvaisen ja ennenkaikkea ravintoköyhän herkun himo ollut koko viikonlopun) ja sohvalla naureskellessa Bridesmaids elokuvalle. Ihan sellasta aivotonta hömppää, mutta niin hauska! En muista miksi, mut jossain kohti nauroin niin, että vedet lens silmistä. Perjantai oli siis myös Fur Free Friday. Tämän kunniaksi silittelin kaikkia meidän turkiseläimiä, paitsi Sokeria, kun se aristelee niin.

Lauantaina onnistuin oikeasti ompelemaan silleen tehdastyylisesti, aamullakin nousin tosi aikasin ihan vaan päästäkseni eroon siitä hillittömästä kasasta, joka odottaa minua ja reipasta ompelukonettani. Sain tosi paljon aikaseksi. Vaikkakin olin äärimmäisen helposti distracted (siis niinko mielenkiinto herpaantu heti, jos pihalla vaikka vähän tuuli tai jotain). Ompelun lomassa olen siivonnut vaikka mitä, mm. patterin ja seinän välistä kaivoin kuusi lankarullaa, yhdet sakset ja yhden puolan. Samalla kaivelin ison kasan pölyä lattian ja seinän rajasta. Ihan vaan, ettei tarttis ommella. Korjasin myös paljon kaikkea, osan jopa ompelemalla, mutta eipähän ainakaan tarvinnut tehdä sitä, mitä olis pitänyt tehdä.

Sain C:n tekemään nukkekotiin yhden kolmesta uupuvasta kerrossängystä. Liimasin taustapuolelle hyllyjä. Nyt alkaa melko hyvällä mallilla olemaan taas se vanha osuus ja uus kerros kaipaa siis vielä väliseinän, kaksi kerrossänkyä ja ison pöydän, jonka äärelle mahtuis teoriassa 8 jättipäistä nukkea.

Mä otin jotain kuvia, mutten laittanut niitä koneelle, kun olen niin epäorganisoitunut. Oikeesti, kunhan saan myyjäiset pois jaloista niin sitten mä tulen takaisin kuvine ja kaikkine järkevine juttuineni...

Lauantaina oltiin sovittu menevämme synttäreille. Kenai sai tulla mukaan, joten päästiin molemmat lähtemään. Hauskaa. Missään kohtaa ei eds tullut sellasta oloa, että tekis mieli hannata. Ehkä se, et C tuli kans mukaan. Tehtiin Tanjalle hummusta ja kaupasta haettiin vielä ruislastuja, joilla dipata sitä. Oltiin ihan kauheesti myöhässä, kun mä aloin tuntia ennen juhlien alkamista vasta keittämään niitä papuja. Ja niissähän menee siis tunti, että ne kypsyy. Hyvä minä. Tuli hyvää, btw.

Tanjalla syötiin ja vähän juotiinkin (mä söin tosi paljon, pistin Chrisin hakemaan mulle varmaan kaksi kertaa lisää ja sit jatkoin pöydän naposteluantimilla) ja pelattiin hetken aikaa Pictionaryä. Se oli vähän hankalaa, kun se oli tietty suomeksi eikä C niin hyvin sitä osaa jne. Hauskaa oli kuitenkin. Oli ihanat juhlat, mutta sitten meidän oli aika lähteä kotiin, kun tuli uusi vieras ja Kenai alko haukkumaan kamalasti  ja edellsiestä vieraasta me jo tiedettiin sen verran, että Kenai vaan jatkaisi sitä haukkumista ties kuinka pitkään. Ja oliin me väsyneitäkin.

Eilen taas ompelin, korjasin Chrisin housutkin ties kuinka monetta kertaa. Sain oikeastaan kaikki aiemmin aloittamani pussukat ommeltua ja joitain uusiakin aloitin, vaikkei pitänyt. Mulle tulee aina sellanen olo ennen myyjäisiä, että tästä (ja tästä ja tästä) kankaasta asiakkaat varmaan tykkäis ja sit mun on pakko tehdä vähän kaikista kankaista ja sit loppujen lopuks ne ei menekkään kaupaksi vaan jotkut ihan muut...Mua oikeesti jännittää aika lailla noi viikon lopun myyjäiset. Kun mä olen kuitenkin aika erityylinen, kuin ne muut liikkeet. Tai ehkä mä vaan kuvittelen! Kauheesti pitäis kuitenkin saada vielä tehtyä! Muitakin kuin ompelujuttuja. Ja mulla niin tuppaa sitten ajatukset menemään siivoamisiin ja nukkekotiin ja kaikkeen muuhun. Eilen olisin ihan kauheesti halunnut lähteä jonnekkin, kirppikselle tai Vegemestaan.

Säikähdin nettikauppaboikottiani, kun tajusin, että multa puuttuu joululahjoja vielä. Periaatteessahan mun boikottini alkaa vasta ens kuussa, vaikka ehkä jostain muusta saatoin mainita. Joka tapauksessa tein vielä eilen yhden kirjatilauksen ja tänään yhden jutun mitä C olikin pyytänyt. Mun osalta pitäis kaikki tilaukset olla sitten siinä. Pinkkiksen suhteen en aio olla yhtä tiukka, mutta taas toisaalta, tuskin mitään ennen myyjäisiä kerkiäs kuitenkaan tulemaan, enkä usko että sen jälkeen niille nyt vähään aikaan tarvetta onkaan. Eli ehkä niitä koruosatilauksiakaan ei ole tulossa. KAnkaita ei ainakaan.

PEsin pyykkiä ja aloin vihdoin ja viimein pakkaamaan niitä halloween koristeita pois! Tänä vuonna en ostanut mitään uusia koristeita, pärjäsin vanhoilla vallan mainiosti. Chris teki jämäpuusta meille kyllä ne hautakivet.

Ollaan syöty sipsejä, dippiä, popcornia, suklaapatukoita (Jokerz ja Mahalo) ja Tanjalla karkkia, pikkukakkusia,

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti